Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av uffeason
Ja, nu lär det fröja nåra år tills det bli byte igen. Väntar nog in efterträdaren till dagens XC90 som jag hoppas flytta fram positionerna rejält. Blir bara mer förtjust i bilen för var dag som går.
Å detta trots alla j-a bekymmer jag haft med den.
av matsnils
Tar Volvo några kostnader i samband med byte av mikrofon? Har en XC70 D5 -05 och är inte nöjd med ljudet. Det blir väldigt mycket väg och motorljud. Någon som vet vad en svanhals mikrofon inkl montering kostar?
Användarvisningsbild
av CarMan
är bilen inom nybilsgarantin så tar volvo kostnaden
av matsnils
Är det två års gränsen du tänker på? I så fall är bilen någon månad för gammal. Det är service avtal på den. Kan det vara till någon nytta?
av Frigge
matsnils skrev:Är det två års gränsen du tänker på? I så fall är bilen någon månad för gammal. Det är service avtal på den. Kan det vara till någon nytta?

Beror på vad som ingår i serviceavtal men jag har väldigt svårt att tro att det skulle ingå.
Användarvisningsbild
av CarMan
matsnils skrev:Är det två års gränsen du tänker på? I så fall är bilen någon månad för gammal. Det är service avtal på den. Kan det vara till någon nytta?
om du nu är misnöjd med ljudet, varför har du inte frågat om det går att göra någåt åt det, under dom 2 år du haft bilen?
av VolvoXC90
CarMan skrev:händer detta varje gång?
Japp det händer varje gång. Den är helt död :( Inget ljud alls i den. Tänkte att det kunde vara en säkring, men hittade bara en för "telefon" och det är väl för hela telefonen.

När jag tar upp sekretesstelefonen och har slagit nummret hörs tonerna fortfarande i högtalarna alltså inget i sekretestelefonen. Men närjag pratade med min syster i handsfreen och skulle byta till sekretesstelefonen så dog hela samtalet, eller jag hörde i alla fall inget i luren........

Någon som har en aning vad detta kan vara??

En annan fråga är om det går på något smidigt sätt koppla in sin vanliga mobil (ericsson)?? Så man slipper hålla på med sim-kort, eftersom både jag och tjejen kör den så är det ett himla pill med att byta simkort??

/VolvoXC90
av Frigge
VolvoXC90 skrev:
Japp det händer varje gång. Den är helt död :( Inget ljud alls i den. Tänkte att det kunde vara en säkring, men hittade bara en för "telefon" och det är väl för hela telefonen.

När jag tar upp sekretesstelefonen och har slagit nummret hörs tonerna fortfarande i högtalarna alltså inget i sekretestelefonen. Men närjag pratade med min syster i handsfreen och skulle byta till sekretesstelefonen så dog hela samtalet, eller jag hörde i alla fall inget i luren........

En annan fråga är om det går på något smidigt sätt koppla in sin vanliga mobil (ericsson)?? Så man slipper hålla på med sim-kort, eftersom både jag och tjejen kör den så är det ett himla pill med att byta simkort??

/VolvoXC90

Låter som du har ett fel i brytaren till x-tra luren isf. Den har en magnetbrytare inbyggd i hållaren.
Vill du ha en h-free till en Ericsson är det som att montera den på vilken bil som helst, du behöver en komplett sats. Det går inte koppla in sig på den befintliga på något sätt. Kanske en Bluetooth h-free skulle vara något om ni är fler som kör bilen ? Då kopplas telefonen mot h-free automatiskt när man slår på tändningen.
av VolvoXC90
Frigge skrev:
VolvoXC90 skrev:

/VolvoXC90

Låter som du har ett fel i brytaren till x-tra luren isf. Den har en magnetbrytare inbyggd i hållaren.
Vill du ha en h-free till en Ericsson är det som att montera den på vilken bil som helst, du behöver en komplett sats. Det går inte koppla in sig på den befintliga på något sätt. Kanske en Bluetooth h-free skulle vara något om ni är fler som kör bilen ? Då kopplas telefonen mot h-free automatiskt när man slår på tändningen.
Tackar så mycket för svaret! Hur kan man kolla detta med magnetbrytaren? Är det bara att börja skruva :???:
Är det dyrt att fixa sådant?

/VolvoXC90
av VolvoXC90
Nu har jag kollat ytterligare med telefonen och så här är det:
Det verkar mer som det är högtalaren i sekretesstelefonen som inte fungerar, i alla fall när jag ringer så hör jag först ljudet i HF, när jag lyfter luren så stängs ljudet av i HF och samtalet forsätter, men det hörs inget i luren, den är helt död. Så magnetkontakten verkar fungera, de kopplar ju över till luren men inget ljud hörs.
Ringde och pratade med dom jag köpte den av och de sa att garantin inte gällde trots att problemet var när jag köpte den.

/VolvoXC90

Har du ont om gas så kan du få ett vin[…]

Efter mycket felsökning, testkörningar m[…]

Service Subaru XV

Vi körde några mil i helgen, och den fu[…]

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]