Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu hänger jag inte med alls här. Jag får absolut plats med en varselväst, borste, soppåsar, reflexer, skyffel, tvättdukar etc i det utrymmet. Kan ta bild om en halvtimme.
av least
Är man intresserad av att lösa detta, så kan man klä reservhjulshålet med plastfilm och sedan laminera med glasfiber och polyester.
Då får man en skål som passar perfekt och som man sedan kan anpassa till ens egna behov.

Lite meckigt men absolut inte svårt.
Man skulle nog även kunna klä skålen med svart/grå filtmatta, för den korrekta looken.
av least
grillchips skrev:Nu hänger jag inte med alls här. Jag får absolut plats med en varselväst, borste, soppåsar, reflexer, skyffel, tvättdukar etc i det utrymmet. Kan ta bild om en halvtimme.
Du har väl en V90? TS har en S90.
@least, ja, det har jag också nämnt. Det jag däremot inte klurade ut förrän nu var jämförelsen av S60 som du gjorde på förra sidan. Men nu mejkar det sense, under förutsättning att S60 har en grund platta. Det behöver förstås inte betyda att jämförelsen S90/V90 skulle vara samma.
Jag funderar på vad som skulle kunna vara orsaken till att de skiljer, kan det vara att det kanske upplevs trångt och bökigt med en liknande grop som i V90, då S90's skuff ju är av sedan-modell och därför inte lika lättåtkomlig? Rent utrymmesmässigt i chassit så måste det väl nästan finnas lika mycket plats tänker jag.

Ska ut till bilen nu, så bild kommer strax.
Snusdosa for scale
IMG_20190306_155100.jpeg
IMG_20190306_155100.jpeg (93.8 KiB) Visad 386 gånger
Ja jag får skämmas lite men vårstädningen är ju runt hörnet. ;)

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]