Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det tror jag inte. Stängningsläget kommer säkerligen från någon av de brytare som sitter i själva låset. Stängningsläget är ju en fix position, när låset gått i ingrepp om låsbygeln och "låst fast" där.
Men om det inte klickar till där innan det går så tungt att styrenheten tror att du har armen i kläm, då slutar den ju att försöka stänga. Det finns mer än en brytare i låset. Kanske de har en sån funktion att en brytare ger signal tidigare, för att koppla bort blockeringsavkänningen, och sen ytterligare en brytare säger att nu är det både stängt och låst. Men det är bara som jag gissar, baserat på hur jag själv skulle kunna tänka mig konstruera ett sånt lås.
Har efter en veckas testande dragit slutsatsen att det måste vara något med handtaget som orsakar detta.
Slutsatsen bygger jag på att varje gång man öppnar luckan med antingen knappen i bilen, eller knappen på nyckeln så går den snällt igen, och vid de tillfällen den bråkat så är det i samband med att man öppnar med handtaget.
Bakre länkarmsbussning

Såg på Youtube att det finns "f&o[…]

Volvo car UX

Tänkte det också. Tack för lä[…]

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husgav[…]

webasto doserpump v70n 07

Går bra med 12V