- tor 28 nov 2019, 12:44
Tommy
Micce1980 skrev: ↑tor 28 nov 2019, 07:40Har kratsat med stålborste och kniv men det hjälpte inte, problemet sitter i vredet .adatgg skrev:Har ett delbart drag Brink BMA. till en v40 Har fått ombesiktning pga av att när draget monteras så hoppar vredet upp som det skall till grönt men 1mm av det röda syns , det är ett litet glapp och det får det tydligen inte vara. Allt i övrigt är ok Det sitter fast och man måste trycka in vredet för att låsa upp, Har haft isär vredet och tycker att jag monterat det rätt, men fjädern pressar inte upp vredet fullt till grönt efter monteringen.Nu har jag thuledraget men när bilen köptes hade den samma problem, en liten strimma rött syntes. Det räckte med att rengöra fästet som draget ska in i på dess insida med stålborste och fil. Kanske kan det vara så att ditt med sitter men inte heller till 100% ?
Såg att ngn talade om sprint också i vredet men jag såg ingen sprint när jag tog isär det. Har kollat på sprängskissen i detta forum och kan inte avgöra om det är inritat ngn sprint. Ngn som vet eller har tips om hur jag skall få fjädern att sprätta till tillräckligt.
Tommy
Tommy
- By Kenneths