Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Burken
"Vi vill därför meddela dig om att alla inlägg som skrivits på de här forumet uttrycker vad författaren tänker och tycker, och administratörer eller moderatorer skall inte stå till ansvar för det (förrutom då för de meddelanden som de själva skrivit)."

står de iof vid registreringsavtalet...
Användarvisningsbild
av Ramon
"Vi vill därför meddela dig om att alla inlägg som skrivits på de här forumet uttrycker vad författaren tänker och tycker, och administratörer eller moderatorer skall inte stå till ansvar för det (förrutom då för de meddelanden som de själva skrivit)."
Hm, mysko, för tittar man under "Webbis har ordet - Forumsregler - Nyheter 19/4-05 Nya Avdelningar", sedan klickar man på "Viktigt meddelande: Forumsregler och Etik. Läs detta! (uppdat 16/3-05)", och kikar på reglerna som gäller på forumet, så finns inte ovanstående mening där, fast den finns i reg.avtalet och borde således finnas där med... I vilket fall som helst är det i slutändan i princip alltid en hemsidas ägare som är ansvarig för vad som finns på sidan, fast denne inte riktigt kan ro för vad som skrivs/finns. Det är ju vad som gäller enligt Sveriges Rikes Lag, inte enligt denna sidans "interna" regler.

Kan ta ett exempel: PirateBay får ju diverse mail från företag som Sega bl.a. Där det står att de vill att ägaren/-arna bakom sidan skall ta bort Sega's nya spel som de sett sprids på fildelningsnätverket. Sega hoppar ju inte på den användare som laddat upp torrenten med spelet, utan ägaren av hemsidan, som från hela början möjliggjort själva möjligheten att sprida olagligheter via fildelningsnätverket.

Jag tycker inte det finns mer att diskutera om detta, jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker det är enkla och acceptabla regler vi har på detta forum, som sagts tidigare, fortsätt gärna likasinnade diskussioner i pm eller via chatprogram.

Ha en fortsatt trevlig dag :wink:
av Addekarlsson
Burken skrev:länka e inte olagligt :) lika olagligt att länka till http://www.vapenaffären.se :D
jag vill ha nya vadis.. har

VADIS Application Version: 6.4.2613
Edition : VADIS 2003 Edition C/D - SV

på jobbet (volvo) såklart...
Nej, det är inte olagligt att länka till allt, det vet jag. men länka till brottslig verksamhet är olagligt, och Vadis är till 100% olagligt att inneha som privatperson, bland annat eftersom det inte ens finns att köpa för privatpersoner ännu..... Så åberopa en backup, det får du svårt med....

Läs lagarna, så inser du ganska snart att det är film och musik du har rätt att tanka ett tag till. Spel och program är sen en tid tebax olagligt.

Sen var som gäller i övriga världen har inget med detta forum att göra. Det är webbmaster som bestämmer här, och hans regler vi ska följa, inte vad du läst i lagboken på kanarieöarna....

Mvh/ Adde

Ps. Det var precis detta okunnande jag var rädd för skulle komma när jag skrev mitt tidigare inlägg.... Ds.
av Burken
Pma mig om ni vill ha vadis :)
av ROM
Prova igen på pirate !!!
Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&a[…]

Men herregud, köp Geparts färdiga fj&aum[…]

Tjena! Blinkerspilen i instrumentbrädan b&ou[…]

Hur kontrollerar jag det på bästa s&a[…]