Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Alex, har du kollat ryggstödet också eller är det bara sittdynan som felar?
För flera år sedan var jag med om en stol i en 240 där någon hade vridit för mycket på svankstödet så att det lossnade inne i ryggstödet och blev oanvändbart. Det var inte min bil så jag vet inte hur det hade gått till i detalj, men jag fick provsitta sätet. Det kan jag tänka mig ger ryggsmärtor.
Jag har en V70 -08 och där finns också, som jag uppfattar det, samma typ av svankstöd. Men fungerande.
SBergdahl skrev: fre 23 nov 2018, 09:24 En passagerardyna som knappt är sutten på borde väl gå att lirka dit?

Hur nedsuttna stolarna blir beror nog mycket på vem som sitter där också. Min har gått 34000 och visst är det skillnad mellan framsätena men inte så enormt stor. Förmodligen ingen jättetung människa som kört den de tio åren före mig.
Hej tror du det är lätt att lirka dit? Tänkte på värmen i stolarna osv dynan kanske bara är monterad över dom och inte i värmelelementen. Och är det bara i ryggstödet det sitter en airbag i sidan av stolen för att hjälpa till vid sidokrockar?
halvgute57 skrev:Jag har sett stolar på laga.se,ska beställa där vid tillfälle!
Beställer en pass.stol,är mindre nersutten..
Jag har kollar efter dynor..men ICKE!
Du ska alltså köpa en passagerar stol fram och montera på förarsidan, fungerar det verkligen i och med att vreden där man ställer in stolen sitter på fel sida då? kan man flytta över?
Rådlös skrev: fre 23 nov 2018, 18:39 Alex, har du kollat ryggstödet också eller är det bara sittdynan som felar?
För flera år sedan var jag med om en stol i en 240 där någon hade vridit för mycket på svankstödet så att det lossnade inne i ryggstödet och blev oanvändbart. Det var inte min bil så jag vet inte hur det hade gått till i detalj, men jag fick provsitta sätet. Det kan jag tänka mig ger ryggsmärtor.
Jag har en V70 -08 och där finns också, som jag uppfattar det, samma typ av svankstöd. Men fungerande.
Tjena! Jag har skruvat med svankstödet fram och tillbaka det verkar fungera som det ska iaf. Men jag tycker att sittdynan är värst. Skulle man få en ny sittdyna så skulle det nog bli mycket bättre men man känner också att ryggstödet har tappat formerna också. Det blir liksom en lite grop där vid svanskotan för att stolen har tappat sina former och det hjälps inte hur mycket jag än ställer in stolen, de är en ny eller renoverad stol helt enkelt som gäller förmodar jag.

Tog en sväng med V40 -01 idag och där var de inga problem alls den stolen är fast och fin och man sjunker liksom inte ner i stolen på fel sätt. Men kan tänka mig att en V70N stol i bra skick är skönare att sitta i.
halvgute57 skrev: mån 26 nov 2018, 07:57 Jag tar loss sittdynan och medföljande rumpgrill för min funkar inte,blir ju lite fel om ma monterar den stolen.. :-D
Okej fint! Du köper alltså en helstol men hur tar du loss sittdynan då? Antar att du har helskinn som jag! Skär du i skinnet på sidorna och sedan syr igen eller? Är det ett svårt ingrepp och är det någon guide du följer? Jag har tänkt att ringa runt till olika firmor idag som håller på med båt/bil inredningar och fråga pris osv

Btw fick kablarna av BSR till PPC2 enheten igår som följde med bilen, har nu programmerat om bilen till Steg 1 250HK blir kul att testa när frosten på vägen har lagt sig:) hoppas på plusgrader nu i dagarna.

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]