- fre 21 sep 2018, 23:13
#1270605
Det är just detta som jag tycker är intressant med att skriva här, man vet aldrig hur mycket "motparten" vet och kan. Så man får "lägga sig" på en viss nivå i början och sedan "växla " upp eller ner.
Du ska veta att "E" motorn är lite "problematisk" när den börjar krångla, det är ett gammalt beprövad system. Det härstammar från -30-talets tyska stridsflygplan, men blev "berömt" på 50-talet med Mercedes 300SL (måsvinge mercan) och blev satt i serieproduktion med Mercedes 600 1959. Det blev lite "överårigt" i slutet på -60-talet när dom första "elektroniska" systemen kom (VW 1600 -68 med D-Jetronic) men kom tillbaka i början på-70-talet när "dom" kom på att elektroniken var för tidigt ute, och "hängde med" ända till mitten av -90-talet. Det var ganska mycket problem då, i slutet på -60-talet md det systemet (D-Jetronic). Men det är den första generationen av alla elektroninska system som finns idag.
Du ska veta att "E" motorn är lite "problematisk" när den börjar krångla, det är ett gammalt beprövad system. Det härstammar från -30-talets tyska stridsflygplan, men blev "berömt" på 50-talet med Mercedes 300SL (måsvinge mercan) och blev satt i serieproduktion med Mercedes 600 1959. Det blev lite "överårigt" i slutet på -60-talet när dom första "elektroniska" systemen kom (VW 1600 -68 med D-Jetronic) men kom tillbaka i början på-70-talet när "dom" kom på att elektroniken var för tidigt ute, och "hängde med" ända till mitten av -90-talet. Det var ganska mycket problem då, i slutet på -60-talet md det systemet (D-Jetronic). Men det är den första generationen av alla elektroninska system som finns idag.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V