Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av OskarOskarsson
Hej igen!

Jag talade just med verkstan Volvo-handlaren jag köpt bilen hos och de säger 1 års-sercice 2000 kr (bilen har bara gått 720 mil), Sensus Navigation 4900 kr (enligt Volvo-card erbjudande) och Polestar Chassi 9820 kr (enligt Volvo-card erbjudande). Det är alles. Jag får behålla min gamla stötdämpare och fjädrar och är ju värda något då de gått så lite. Så det kör jag på :) - tycker bilen är en aning gungig.

VB lätt vs tung fram och bak säger de min bil skall ha lätt både fram och bak - kanske för det är FWD MAN diesel, men vad vet jag ... .

Mvh
av jimmie1983
OskarOskarsson skrev: ons 12 sep 2018, 15:19 Hej igen!

Jag talade just med verkstan Volvo-handlaren jag köpt bilen hos och de säger 1 års-sercice 2000 kr (bilen har bara gått 720 mil), Sensus Navigation 4900 kr (enligt Volvo-card erbjudande) och Polestar Chassi 9820 kr (enligt Volvo-card erbjudande). Det är alles. Jag får behålla min gamla stötdämpare och fjädrar och är ju värda något då de gått så lite. Så det kör jag på :) - tycker bilen är en aning gungig.

VB lätt vs tung fram och bak säger de min bil skall ha lätt både fram och bak - kanske för det är FWD MAN diesel, men vad vet jag ... .

Mvh
Vilken Service är det du skall göra som bara kostar 2000 Kr och vilken anläggning lämnar du in den för service?
Användarvisningsbild
av OskarOskarsson
Det är den service bilen tydligen frågar om själv vid ett års ålder oberoende av mätarställning.

De sade det bara tar typ en halvtimme eftersom bilen gått så lite 720 mil - jag tyckte egentligen det lät mycket med 2000 kr för en halvtimmes jobb men de byter väl lite olja och fluxkondensatorer mm så det blir lite materialkostnad dessutom.

Servicen är hos den auktoriserade Volvo-handlare (säljer endast Volvo och Dacia nya) som jag köpt bilen hos och kostar nog samma hos andra.

Mvh
av jimmie1983
OskarOskarsson skrev: ons 12 sep 2018, 16:02 Det är den service bilen tydligen frågar om själv vid ett års ålder oberoende av mätarställning.

De sade det bara tar typ en halvtimme eftersom bilen gått så lite 720 mil - jag tyckte egentligen det lät mycket med 2000 kr för en halvtimmes jobb men de byter väl lite olja och fluxkondensatorer mm så det blir lite materialkostnad dessutom.

Servicen är hos den auktoriserade Volvo-handlare (säljer endast Volvo och Dacia nya) som jag köpt bilen hos och kostar nog samma hos andra.

Mvh
Tackar, trodde bara det fanns 3 typer av service, Bas, underhåll och sen den med kamrem efter 18K mil eller 10 år!
Dom priser jag fått där är

Bas ca 4800
Underhåll med bränslefilter mm 6800
Kamrem ink underhåll 13-14 000kr

Så därför tyckte jag att 2 000kr lät billigt.
Användarvisningsbild
av OskarOskarsson
-->> Blir bilen (2017 XC60 D4 R-Design MAN FWD Polestar-optimerad)
för stötig om man kombinerar 21" Polestar hjulen (även de ordentligt
reducerade i pris just nu) med Polestar Chassi ??

Det måste vara det de hade (har?) på Volvo V60 Polestar med lite extra
trimmad T6'a så det är ju ingen tvekan om det går köra med utan typ
ha läderbit mellan tänderna men kanske lite väl hårt ... .

Fn har jag R-Design 2017 orginal 18"-sommarfälgar som jag dock varit
på väg byta pga bilens som jag uppfattar för gungiga uppförande men
beställde just rea-Polestar Chassi istället tillsvidare.

Grejen är att mina 18"-hjul bara gått 400 mil så om jag gillar Polestar-
hjulen borde jag kunna täcka in en hyfsad del av deras inköpskostnad
genom sälja nuvarande sommarhjul (om jag får för mig det).

Mvh
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]