- sön 16 sep 2018, 21:47
#1269708
Gjort ett kompressionsprov på motorn nu:
Cylinder 1: 14.5 bar
Cylinder 2: 14.5 bar
Cylinder 3: 15.0 bar
Cylinder 4: 14.5 bar
Cylinder 5: 14.0 bar
Något som eventuellt stack ut var att cylinder 5 tog kanske 1-2 varv på starten extra för att komma upp i 14 bar.
Provade även att hälla i lite olja i cylinder 4 och 5 och mäta kompet igen.
Cylinder 4: 16.0 bar
Cylinder 5: 19.5 bar (blev ganska mycket olja i #5 så jag tror det är anledningen till de extrema ökningen).
Stiften har en grå beläggning på sig. Olja?
Siffrorna på kompet överst är väl riktigt bra? Kan det vara en eller flera igensatta oljeringar?
Cylinder 1: 14.5 bar
Cylinder 2: 14.5 bar
Cylinder 3: 15.0 bar
Cylinder 4: 14.5 bar
Cylinder 5: 14.0 bar
Något som eventuellt stack ut var att cylinder 5 tog kanske 1-2 varv på starten extra för att komma upp i 14 bar.
Provade även att hälla i lite olja i cylinder 4 och 5 och mäta kompet igen.
Cylinder 4: 16.0 bar
Cylinder 5: 19.5 bar (blev ganska mycket olja i #5 så jag tror det är anledningen till de extrema ökningen).
Stiften har en grå beläggning på sig. Olja?
Siffrorna på kompet överst är väl riktigt bra? Kan det vara en eller flera igensatta oljeringar?
V70 2.5T -1999
S60 2.5T -2005
S60 2.5T -2005