Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
agazza skrev:
Derank skrev:Hur ljusterar du volumen på org subben?
Det gör man i stereoinställningarna, du får en kategori för SUB när du har sub i bagaget.
Är du verkligen säker på att det ploppar upp ett nytt alternativ i sensus menyn bara man pluggar in en sub?
Det låter inte troligt. Men om bilen är utrustad med Premium sound och subwoofer från fabrik, då kommer det upp ett val för subwoofernivå när man bläddrar bland de inställningar som ligger i menyn som visas när man tryckt på knappen SOUND i volymkontrollratten.
av agazza
Derank skrev:Är du verkligen säker på att det ploppar upp ett nytt alternativ i sensus menyn bara man pluggar in en sub?
Man måste också in med en ny programvara i bilen hos en volvohandlare för 1200kr till, och det är inte säkert att det ens fungerar då. Ingen verkar ha lyckats hittills att få igång den efteråt och Volvo vet inte heller.
När jag köpte min bil gick subwoofer bara att få ihop med Premium sound. Och bara från fabrik. Fanns inte att beställa för eftermontering, även om man redan hade Premium sound.
agazza skrev:
Derank skrev:Är du verkligen säker på att det ploppar upp ett nytt alternativ i sensus menyn bara man pluggar in en sub?
Man måste också in med en ny programvara i bilen hos en volvohandlare för 1200kr till, och det är inte säkert att det ens fungerar då. Ingen verkar ha lyckats hittills att få igång den efteråt och Volvo vet inte heller.

När du står där och ska ladda, kommer det inte gå. Bilens konfigurering är exklusive sub i ”carconfig” och ingen har kringgått det (än?)
Om det inte ändrats i det senaste, men det finner jag osannolikt.
av agazza
TommyP86 skrev:
agazza skrev:

När du står där och ska ladda, kommer det inte gå. Bilens konfigurering är exklusive sub i ”carconfig” och ingen har kringgått det (än?)
Om det inte ändrats i det senaste, men det finner jag osannolikt.
Det var någon med en s60 som fick in det men subben hoppade ändå inte igång, läste på ett utländsk forum att man måste byta förstärkaren under sätet också förutom att dra kablarna. har kollat med volvo ifall det är andra serienummer på förstärkaren mellan ljudpaketen men har inte fått svar än.

Är det ingen som har koll på vilka kablar som är vilka i konnektorerna på originalförstärkaren under stolen? Jag hittar inget schema för dom kablarna
Det är trist att det inte går att eftermontera originalet, även om jag gjorde ett aktivt val att inte köpa en bil med sub pga utbudet så skulle jag lätt eftermontera om det hade funnits som tillbehör.

Men tids nog kanske det löser sig...
Användarvisningsbild
av Derank
agazza skrev:
Jag är 100% säker på att den möjligheten försvan 2011/2012, det finns ingen mjukvara för eftermontage,
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??