Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
Det var väl nån som släpptes med sensus touch.

/M
Användarvisningsbild
av apersson850
En V70 som har AWD är inte högre än en V70 utan. Det är bara XC70 som är högre, och den är det vare sig den är FWD eller AWD.
Sensus kom med 2012 års modell. Den är inte likadan som Sensus Connect, som kom senare och även har internetanslutning. Antingen via telefonen, eller via eget modem, om bilen har Volvo on Call. Vi har en av varje här, så jag har lätt för att jämföra. Den från 2016 är en XC70 D4 AWD Classic Summum, och den är någorlunda välutrustad.

Utöver Sensus Connect har det också funnits en uppgradering till Sensus, kallad Sensus Connected Touch. Den gick att lägga till min bil, exempelvis. Men det var det nog inte många som gjorde, för tillbehöret försvann rätt snart från Volvos katalog.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Där var skillnaderna.
Bra förklarat.
Dock har man som jag ser det ingen större nytta av uppkopplingen mer än om man vill söka online på destinationer i navigatorn.
Tunneln funkar ju men tar en evighet att koppla upp.

/M
Användarvisningsbild
av apersson850
Vill man lyssna på lokalradio över FM, så har de tagit bort REGionalfunktionen i den 2016 vi har. REG finns på 2012:an. Då det där jag bor går att få in fyra olika P4-program blir det ett hattande hit och dit om jag försöker lyssna på det via FM utan REG aktivt. Därför är TuneIn ett bättre alternativ på den nyare bilen. Då kan man höra samma P4-program i hela Sverige, om man så vill. Utan att den skuttar mellan stationerna.
Jag tycker den kopplar upp rätt kvickt, åtminstone när det sitter ett SIM-kort i bilen. Fast jag måste trycka på OK för att bekräfta att samma app som kördes förra gången ska startas igen.
Det går även att skicka en destination från telefonen till bilen i den nyare modellen. Det går inte i den gamla.
webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]