Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sbf
AndreasThn skrev:Fyllde på gas senast i söndags och betalade 17,25:-/kg, de senaste 3åren till i början av april i år har det kostat 16,25:-/kg.

https://www.trollhattanenergi.se/privat/biogas/priser/
Tur för dig! Jag önskar jag kunde betala 17:25/kg för min biogas. Som sagts flera gånger tidigare, anomalier förekommer, men det är inte så vanligt och inget man ska utgå ifrån om man ska få en rättvis bild inför ett köp av en Bi-Fuel-bil, om man inte bor i Trollhättan förstås och aldrig lämnar kommunen samt under förutsättning att bränslesubventionerna inte dras in efter det att undantagen löper ut inom ett par år.

Som kuriosa kan vi se att man i Danmark betalar ca 12 DKK/kg, och i Tyskland så lågt som €0:95/kg för CNG L. Enligt http://cngeurope.com/ betalar Norge och Sverige mest för gasen i hela Europa.
Senast redigerad av 1 sbf, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av sbf
AndreasThn skrev:Borde finnas fler undantag än så om man försöker undvika Fordonsgas.
Jag tankar inte på FordonsGas, jag tankar hos E.ON. Men du får gärna ta fram en tankstation i Stockholmsregionen/Mälardalen som tar 17:25/kg, gärna inom hyfsad räckvidd så jag hinner hem innan jag måste vända och åka tillbaka och tanka igen.
Användarvisningsbild
av sbf
AndreasThn skrev:Du behöver inte ha sån attityd :-/
Har inte gjort dej något vad jag vet.
Det var inte min avsikt att ge dig någon attityd, jag tyckte vi hade en ganska värdefull diskussion som jag hade för avsikt att balansera något (eftersom våra upplevelser verkar skilja något) och mitt sista inlägg var skrivet med glimten i ögat. Ett klassiskt fall av Internet-missförstånd på grund av avsaknad av face-to-face skulle jag säga. :-)

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)