- fre 30 mar 2018, 21:53
#1242112
Du kanske ska kontakta Volvo Assistans innan du börjar skruva ner bilen som vissa föreslår!
Moderator: Moderatorer
Lövet skrev:Det är inget driftstopp. Volvo Assistans kommer inte göra någonting.Varför inte? En bil som läcker drivmedel skall inte köras med. Det är en brandfara och ett miljöbrott och dräller du vid vattenskyddsområde blir det dessutom miljöbrott inom vattenskydd (riktigt allvarligt).
PaNi skrev:Tack för alla tips. Några kommentarer till kommentarerna:Nyttja bärgningen dit. Kanske redan nu? Så har du en hel bil att åka runt i i stället.
- 100% säker på att det inte är motorolja.
- 90% säker på att det är diesel. Skulle eventuellt kunna vara någon växellåds- eller hydraulolja, men det är sådana mängder att någonting borde ha havererat vid det här laget om det inte fått smörjning.
- Vill/kan/får inte skruva själv. Betalar en himla massa pengar för den tjänstebilen, kommer att lämna in den till Volvobil direkt efter helgerna så får de smutsa ner sig medan jag åker runt i en hyrbil.
- Teorin om att den läcker när värmaren går håller inte. I natt la jag en pappskiva under, i morse var den nedsölad utan att värmaren varit på.
- Ska testa att ställa bilen med tändningen på och se om det rinner mer när bränslepumpen är igång och har tryck i systemet.
Lövet skrev:Det är inget driftstopp. Volvo Assistans kommer inte göra någonting.Befarat bränsleläckage och inga verkstäder öppna - Volvo Assistans kommer att agera direkt!
PaNi skrev:Fick en akut-tid nu på morgonen. Det är bränslefiltret under bilen som läcker. Därifrån droppar det ner på täcklocken under och rinner ut lite här och där beroende på hur bilen lutar. Lite svårt att avgöra om det är själva filtret eller anslutningarna till filtret som inte är täta.Skönt om det är så enkelt i allafall! Bärgas dit eller kör du?
Nytt filter anländer klockan 11, då hoppas vi att det blir tätt.
Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]