Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s0924
Ja, det är rimligen så det blir samt ev byte av pedallägesgivaren för bromsen om farthållaren inte rättar till sig. Volvo tar numera 3.500 för byte av spjället, så jag går nog dit för enkelhetens skull eller är Atech2 bättre?

Tack för kunnig info och synpunkter! Guld värt för en amatör!!!
av s0924
FEL FEL FEL!

Jag har kollat igen idag och priset för spjällhuset ligger ungefär där, men inkl montering och programmering går det på ca 7.200 kr hos Volvo.
Jag ber om ursäkt för att ha farit med villfarelser; det lät ju onekligen för bra för att vara sant! Och det var det heller inte.
av s0924
Jo så blir det nog. Vet ej färgen, men eftersom det pajat är det väl vit etikett?

En undran; om jag köper ett beg spjällhus som suttit på en exakt likadan bil, måste omprogrammering göras då?
Användarvisningsbild
av greeeken
s0924 skrev:Jo så blir det nog. Vet ej färgen, men eftersom det pajat är det väl vit etikett?

En undran; om jag köper ett beg spjällhus som suttit på en exakt likadan bil, måste omprogrammering göras då?
Förmodligen ja. Annars när bilen vara tillverkad under samma tidsperiod. men låter det vara osagt
av v70t4y2000
Tyder på vakuumproblem..testa med startgas,,.även runt spridarna så de inte drar in luft pga dåliga oringar.
Sen är ju såklart en test med Volvo Vida bäst...går att testa det mesta..kan ju någon göra som har VIDA här om du skriver var du finns.

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 li[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]