Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sorsj
Kör man (som jag gjorde då) 6000 mil om året så är det inte ett försumbart bekymmer att bli tvungen att tanka 15 mil tidigare varje gång.
av Elektrikern84
Är glad att jag valde till Elektrisk MoK värmare. ÅF titta på mig när jag sa det och undra om jag var tokig. Bättre för miljön och den gär alltid igång (om inte Eon lägger sig i). Dieselvärmaren används i nödfall bara!
av AndS
Elektrikern84 skrev:Är glad att jag valde till Elektrisk MoK värmare. ÅF titta på mig när jag sa det och undra om jag var tokig. Bättre för miljön och den gär alltid igång (om inte Eon lägger sig i). Dieselvärmaren används i nödfall bara!
Äh, jag körde den tidigare bilen i 9år och ofta med värmaren på morgonen samt alltid aktiverad som tillskottsvärme. Som säkerhet 2-3 batteriladdningar från november-mars. Fungerade alltid och inte betalar jag för en bränslevärmare för att sedan inte använda den :wink:
Nä, bilen är ett transportmedel och dess funktioner ska användas och synd den dagen bilen skrotas att värmaren var som ny :D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Här i Norrland är det praxis med både bränsledriven- och elektrisk motorvärmare.. :) Skulle jag köra bränsledrivna värmaren varje dag skulle det kosta ett par tusenlappar om året bara för förvärmning. Då har den elektriska betalat sig efter första året. Men nu kör jag elbil och har bara elektrisk förvärmning :wink:
Användarvisningsbild
av Derank
Jösses, köper bil för 500k men kan inte lägga några lappar på värmen. ..
Användarvisningsbild
av joel80
~Kalle~ skrev:Här i Norrland är det praxis med både bränsledriven- och elektrisk motorvärmare.. :) Skulle jag köra bränsledrivna värmaren varje dag skulle det kosta ett par tusenlappar om året bara för förvärmning. Då har den elektriska betalat sig efter första året. Men nu kör jag elbil och har bara elektrisk förvärmning :wink:
Lyx! Och satan så jag längtar.. :D Slippa strulet med bränslevärmare och tankning! Alltid fullt när man drar på morgonen.

Jag har ju bara 45l tank i min.. :/ så bara runt 39l innan den säger ifrån. (fast brukade klara nära 100mil på en tank så inte så farligt om man ser det så...)

Nu har jag också så jag kan köra via elen, men då måste jag kommit ihåg att ställa om det i bilen dagen innan. Lite synd att Volvo inte gjort det möjligt att via VOC ändra mellan inomhus och utomhus-läget.
Användarvisningsbild
av joel80
~Kalle~ skrev:Här i Norrland är det praxis med både bränsledriven- och elektrisk motorvärmare.. :) Skulle jag köra bränsledrivna värmaren varje dag skulle det kosta ett par tusenlappar om året bara för förvärmning. Då har den elektriska betalat sig efter första året. Men nu kör jag elbil och har bara elektrisk förvärmning :wink:
Lyx! Och satan så jag längtar.. :D Slippa strulet med bränslevärmare och tankning! Alltid fullt när man drar på morgonen.

Jag har ju bara 45l tank i min.. :/ så bara runt 39l innan den säger ifrån. (fast brukade klara nära 100mil på en tank så inte så farligt om man ser det så...)

Nu har jag också så jag kan köra via elen, men då måste jag kommit ihåg att ställa om det i bilen dagen innan. Lite synd att Volvo inte gjort det möjligt att via VOC ändra mellan inomhus och utomhus-läget.
av Xanthopteryx
Här är problemet att jag bara har tillgång till el hemma. Från alla andra ställen behöver jag då bildriven värme om jag vill förvärma. Elen hemma kostar 60 kronor per månad, tolv månader. Alltså lönar det sig just nu för oss att inte köra elvärme då installationen kostar en hel del del också.
Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev: Och satan så jag längtar.. :D Slippa strulet med bränslevärmare och tankning! Alltid fullt när man drar på morgonen.
Är det inte en fördel, för dieselvärmaren, att använda den under "värmarsäsongen"? Jag trodde att en dieselvärmare mår bra av att användas ordentligt. Inte "småduttande" utan ordentligt.
Användarvisningsbild
av Perra83
Väldigt skönt med bränslevärmare när man är på stan och handlar. Igår var vi på tre ställen och värmaren gick hela tiden. Slipper isiga rutor, fastfrusna torkarblad KALLA stolar mm. Ser några ibland som står med nått verktyg av plast och gnuggar på rutorna. Vette fasen va de ska va bra för :roll:

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]