- mån 13 nov 2017, 18:09
Samtliga brister att titta efter som nämnts hittills är just de brister alla P2:or oavsett modell dras med.
LaRy skrev:Hej! Kanske du redan hunnit köpa din S80. Intressant att läsa vad alla tycker om problem med S80, endast en av de som skrivit inlägg äger en sådan. Den är så lik en V70 i uppbyggnad att den har samma typ av fel, ej mer. Själv hade jag satsat på de senare, face-lift, som kom 2004 Då löstes många tidigare problem och den blev snyggare. Har själv kört en sådan sedan 2006 och den har gått otroligt felfritt. Bensinförbrukning är lägre än V70, eftersom den är en strömlinjeformad sedan. Den har ingen plastkåpa under motorn, så du ser ev. oljedropp. Den är lättservad för att den har mer utrymme under huven, inga problem att byta några lampor o.d. Har mycket bra ljus, för den har betydligt större strålkastare än V70 och dessa är tillverkade i äkta glas.Om du saknar plastkåpa under motorn har någon tappat bort den tidigare i bilens liv. Den ska sitta där.
Många S80 har gått få mil, min har kommit upp i 13000 mil och har inga rostiga skivor. Underbar, tyst fin bil, och som en amerikan sa till mig när han åkte med mig, detta är världens säkraste bil. Den är fortfarande 40% säkrare än nya bilar enligt Folksam.
Samtliga brister att titta efter som nämnts hittills är just de brister alla P2:or oavsett modell dras med.
Nu: V70N 2.5T -04 ~33000 mil Tidigare: S80 2.4i -00, 855 GLT -97, 854 GLT -95, 745 GL -87, 744 GLT 16v -88

- By Lövet