NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rådlös skrev:Nu vet inte jag hur det är på din motor, men på några andra gäller byte av multiremmen vid max tio år. På några finns det kanske en milgräns också, men kolla upp detta. Byt om det inte är gjort under den senaste tiden när du ändå har det löst.
Den är bytt, bytte den samtidigt som kamrem och vattenpump + spännare till multirem byttes :D
För övrigt skulle Volvo ha över 13 000kr för byte av kamrem+vattenpump :shock:

Någon med erfarenhet av CTEK Laddare? Funkar en XMS 5.0 till vanlig underhållsladdning och ev lite rekonditionering?
Alla CTEK passar till underhållsladdning, men det är nog inte alla som klarar rekonditionering, har jag fattat det som (?) Kolla upp detta i beskrivningar och manualer. Om inte annat måste ju en expedit kunna svara på detta. Kan dom inte det så gå till ett annat försäljningsställe.
"5" i typbeteckningen betyder troligen max utström till laddningen. Det får nog ses som ett "medelvärde". Det finns "värstingladdare" som ger mera, men då blir priset därefter också. Och bara för att en laddare kan ge mycket laddström, så är det ju inte säkert att den gör det. Detta beror ju på hur mycket batteriet behöver. Det är detta som är vitsen med så kallade smartladdare.
Nu har jag fått väck generatorn, oj oj vilket meck! Har aldrig varit med om något så trångt. Kunde då inte släppa på spännaren uppifrån, så fick lov att hissa upp bilen, av med hjulet och plasten under motorn, sen kunde jag lossa. Nästa steg var ju att få ut den sketna insexskruven under generatorn... Huvva, jaja nu är den ute.

Alla dioder är sönderbrända, någon som gett sig på att byta dioder?
Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]