Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
I samband med någon annan uppdatering fick jag ett annat uppförande på min bältesvarning än vad den hade när jag fick bilen (som är en 2012:a). På jobbet har vi en nyare V70, som inte plingar lika tydligt när man kör utanför sitt körfält heller.
av daekol
Fick bytt högra motorkudden och momentstaget nu ikväll, vilken skillnad!!! Momentstaget gjorde störst skillnad. Nu rycker det inte så jävligt när man startar stillastående eller vid växlingar! (RO)
av daekol
Tänkte bara uppdatera lite i denna "gamla" tråden. Motorkudden på höger sida är bytt samt momentstaget. Märkte skillnad direkt men tyvärr flimrar ljuset fortfarande vid stillastående så kanske inte skadar att byta den vänstra motorkudden heller.

Beträffande bältesvarningen så lämnade jag in bilen på Mechanum imorse för service och påtalade då att jag ville ha varningen som kom på senare modeller. Nu ringde han från verkstan och sa att han kollat runt med hans äldre kollegor som hävdar att det inte går. Men skall ändå påtala att det borde gå att lägga in amerikansk mjukvara för bältesvarningen nu när jag skall hämta ut bilen. För i mina öron låter det konstigt att det skulle vara omöjligt? Jag vet inte hur det var för dig @StefanN, hade du det standard i din MY11 eller har du fått det uppdaterat?
Användarvisningsbild
av MartinS
Den där plinguppdateringen kom väl in ”automatiskt vid service” för my11 och my12. Min my09 fick den som väl inte. Den går inte att lägga in på för gamla bilar skulle jag tro.
av daekol
MartinS skrev:Den där plinguppdateringen kom väl in ”automatiskt vid service” för my11 och my12. Min my09 fick den som väl inte. Den går inte att lägga in på för gamla bilar skulle jag tro.
Ah är det så illa. :( Har dock varit i kontakt med Bilia nu istället och där måste jag säga att dom var väldigt tillmötesgående, dom hittade en mjukvara som dom är villiga att testa. Så skall försöka få det fixat efter nyår. Nu var det ett tag sen jag åkte i en MY13 volvo men visst är enda skillnaden på plinget att det är längre intervaller mellan plingen? 08-10 har pling var 0,5sek medan nyare har pling med 2sek intervall ca?
av daekol
Schmoyoho skrev:Har väl alltid varit högre och snabbare plingande om man överstiger någon viss hastighet?
Det stämmer fast det gick att stänga av med VIDA att det blev högre när man översteg 40kmh. Men jag tror att det är MY08-11 som har pling var 0,5sek, extremt irriterande. Senare modeller har jag för mig har pling var 2-3sek som är irriterande men mer behagligt.
Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]

Nja, slangen i sig är inte så böki[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]