Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dieselvolvo
apersson850 skrev:Eller så ser man det som min kusins pojk: "Har du bromsdamm på fälgarna är felet att du tvättar för sällan". Hans valspråk är nog "Man ska ha puts!", tror jag.
Haha, jag tvättar fälgarna varannan/var tredje dag :-)-) men det syns ju tydligt ändå.
av oldtimersmc
Är fälgarna varma så ligger bromsen på.
av least
Dieselvolvo skrev:
oldtimersmc skrev:Bromsarna ligger an helt klart alt att båda bakhjulslagren har lagt av vilket är möjligt men inte troligt.
Ja tackar för alla svar.....de är relativt nyservade, och jag påpekade "problemet" ganska så omgående....då ja tyckte de blev Mer bromsdamm efter verkstadsbesöket....men det skulle som sagt inte vara något ja behövde fundera på. Ingen volvomek här som Vet? :)
Vilken typ av belägg sitter på din bil efter service?
av Dieselvolvo
least skrev:
Dieselvolvo skrev:
oldtimersmc skrev:Bromsarna ligger an helt klart alt att båda bakhjulslagren har lagt av vilket är möjligt men inte troligt.
Ja tackar för alla svar.....de är relativt nyservade, och jag påpekade "problemet" ganska så omgående....då ja tyckte de blev Mer bromsdamm efter verkstadsbesöket....men det skulle som sagt inte vara något ja behövde fundera på. Ingen volvomek här som Vet? :)
Vilken typ av belägg sitter på din bil efter service?
Som jag skrev tidigare, så förmodar jag att det är "original"....sen vad det innebär, har jag ju ingen som helst aning om.
Frågan är bara om det Är normalt att fälgen blir ljummen? Annars bör jag ju påpeka detta ytterligare en gång.
Användarvisningsbild
av apersson850
Nej, det är det inte. Då får du ha bromsat ordentligt på slutet av resan. Att skivan blir lite ljummen när man kör, utan att bromsa, den kan anses normalt.

Skule behöva uppdatera mjukvara i ECM till mi[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]