NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fläkttrim
Tyvärr har "min sista chans", varit sjuk o verkstaden stängd. Ger inte upp ännu, utan ska kolla nästa vecka IGEN. Dribblat vidare med en begagnad (ca 2500-2800kr) + fyllning 995kr+ arbetet för ca 600-1000kronor. Blir ganska dyrt ändå, med tanke på att det är en begagnad AC kompressor utan någon som helst garanti. Kan ju packa ihop nästa värmebölja.

Kommer och fortsätta kolla och meddela resultat, då detta är vanligt problem (UTAN billiga lösningar).

Hade man en frisk rygg o tillgång till en billyft, skulle jag givetvis provat något egen lösning som kanske håller några år, men nu är läget inte så.

Återkommer med resultat av min "jakt"
av mange38
okej tackar ja jag får ordentligt eget garage när jag flyttar upp så jag kommer onekligen föröka lösa det sjäv
dock verkar det inte finnas avdragare för ändamålet ialla fall inte för privatpersoner så får börja med försöka tilverka en sån sen ska det ju inte va några problem kikat en del på diverse klipp usa ,mm å verkar inte direkt svårt om man väl har en funkande avdragare
av fläkttrim
Sen rapport, men fick vänta tills bilen skulle in på service (1600mil). Volvo hade vid mitt samtal med dom sagt att dom inte sysslar med detta och paniken spred sig, då jag visste vad det kostade att byta ut denna.. När jag sen lämnade in bilen och pratade med "meken", sa han att han givetvis skulle kolla på detta.(VANLIGT FEL, men ingen garanti att det är just detta)

Hämtade ut bilen från 1600 milaservicen, och han hade shimsat AC:n. Det hade varit ett JÄTTEGLAPP. 1650kronor+moms senare var detta fixat.

Nu hörs det inte ens att "den drar", men jäklarns va effektivt det blev. Ingen imma eller fukt här inte, o kyler som attan.

Innan detta lät den för jäkligt när magneten drog (tacka fasiken för det när spelet var SÅ STORT), nu hörs det inte ens när AC:n är på.

Väl värt dom pengarna för shimsarbetet, istället för att byta ut hela systemet (8500-12000kr).

Tack Volvo,,, o min "privata" servicetekniker där.

PS. HAN SA ATT DET OFTAST GÅR ATT SHIMSA AC:N PÅ VOLVO, SÄLLAN PAJ I AC:N
av mange38
härligt tror du han kan åta sig en till för enbart det? jag är ju snart västeråsare
Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]