Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NorskT8
Synes den fungerer bra etter de siste oppdateringene.

(Dette er visst vanskelig for flere - Tesla kan fortsatt ikke levere biler med aktivert regnsensor.)

Sent from my iPhone using Tapatalk
av sensonic
Jag hade motsvarande problem på en -06 när den var ny. Då jag tittade in ovanför backspegeln (utifrån) där regnsensorn sitter såg det ut som den lossnat från rutan.

Mycket riktigt, när de limmade fast den så blev det full funktion.
Användarvisningsbild
av svergie2
troubleshooter skrev:
svergie2 skrev:
troubleshooter skrev:Fungerar riktigt bra på min bil, faktiskt bättre än på XC60, där av någon anledning om man bestämde sig för att
göra en manuell torkning automatiskt stängde av automatiken varje gång, det var hopplöst tycker jag.....
För spaken uppåt så stänger den inte av sensorn. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Visste väl att jag borde ha läst manualen en gång till :D :D :D
Bild Bild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
av V60D5AWDPolestar
Testade lite i Stockholmsregnet idag. Slog på torkaren i sensorläge och oavsett om jag åkte i en tunnel eller ute i regnet var det 9 sekunder mellan varje torkning.
av Mike68
Har jag min på känsligaste läget så kör den upp i maxhastighet väldigt lätt.

Näst känsligaste läget växlar mellan maxhastighet vid lätt regn till att knappt torka alls vid rätt mycket regn.

Så som sagt oanvändbart...
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har gjort glasbehandling på framrutan med kanske ett halvårs mellanrum och då kan man stundtals åka helt utan vindrutetorkare.. om jag har den igång har jag den ofta på ganska låg intervall/känslighet. Tycker det funkar rätt bra.
av valln
Illa och dåligt av Volvo!
På min -04 funkar regnsensorn klockrent från ny och jag har fortfarande originalrutan.
av sorsj
Tydligen väldigt olika åsikter om regnsensorfunktionen. Jag tycker den är suveränt bra - kan inte påminna mig att överhuvudtaget ha kört torkarna på annat sätt. I dagsljus använder jag något av de 'långsammaste' lägena, i mörker skruvar jag upp känsligheten ett par tre hack.
Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]