Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
TommyP86 skrev:
VolvoB20 skrev:Kan någon föklara fashinationen av att ha en svag strypt pyttemotor under huven med ett enda smalt sugrör till avgassytem under bilen och så har man 4 stycken mega vulgo utblås värdiga en saturnusraket sista 5 cm.

Om jag har tight budget är det de sista jag skulle satsa på.

Jag skulle gå på en D4 manuell.
Japp, man gillar inte fula bilar men uppskattar inte hög effekt nog för att betala för den.
Med det inlägget får du gärn förklara hur TS får in en bil med större motor och automatlåda i 7,5 bb.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
1. Först väljer jag största motorn som ryms i min budget.

2. Sen får det bli lull-lull om det nu skulle råka finnas pengar över till läder eller automat, oftast gör det inte det.
av Lövet
Varför måste man ha bråttom för att man vill åka i en snygg bil?
Finns nog inget jag behöver mindre av i Stockholmstrafiken än effekt...

(Jupp jag har betalat extra för kjolkit och större fälgar)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det finns flera möjligheter (jag har gjort det). Om det är något du absolut vill ha tex automatlåda så betala direkt till handlaren med egna pengar.

Sen får du njuta av det i 36 månader, för när du återlämnar bilen är det ju leasingbolaget som cashar I'm och pengarna är borta
Användarvisningsbild
av Derank
självklart kan du lägga till vad du vill och slanta själv, men hur månag är intressereade av det på en tjä'nstebil. Men möjligheten finns såklart.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det beror ju helt på om du har bilintresse eller bara ser det som tjänstebilan är en transport från a till b. Om du tex inte kan leva utan 4-dubbla mega-avgasutblås så kan det ju helt klart vara värt att slanta upp det privat så man får åka som man vill.

Annars kanske varje resa i tjänstebilen blir en plåga för själen

Några tusingar är ju inget att orda om, köper du bilen själv istället har du ju 200.000 i värdeminskning
Användarvisningsbild
av Derank
Alltså, tjänstebil är ju inte gratis om man nu trodde det. Det kostar ju en 5-6 k i månaden 8ch privata mil. Många Verkar tro att man kan åka jorden runt for free i tjänstebil.
av Lövet
Alltid svårt att dra några generella slutsatser vad en tjänstebil kostar eftersom nästan alla avtal är olika. Det var dock länge sedan det var "gratis". Betalar man bara förmånsvärde blir det inte 5-6k i månaden på en bil för 7.5pbb men betalar man både förmån och löneavdrag (personalbil) så kan det nog bli både det och lite till.
av larsvictor
Hade i vintras själv 7.5 basbelopp att hålla mig inom och då inkl vinterhjul. Dessutom har min arbetsgivare kravet att det skall vara en miljöbil.
Det blev en solidvit V90 D3e med manuell låda. Kinetic med Businesspaket, VoC, klimatpaket, Navi, samt automatiskt avbländningsbara sidospeglar. 18" femekrad fälg.
Jag är grymt nöjd med denna snålspecade bil som i min värld har en ofantligt mycket högre premiumkänsla än vilken högspecad V60 som helst. Komforten, Intellisafe&Pilot assist, interiören, exteriören.
Jag uppskattar detta varje gång jag kör bilen.

Bara vetskapen om att klåfingriga Fordekonomer inte har fått lägga sig i.

Det är min åsikt iaf!

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]

Ökad komfort med 17”

Japp, bra poäng. Körde en och samma rund[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]