Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av amik
felkodläsare OBD 2 SCAN NEW NOW torque.
menar du att jag var tyken eller?
av andersuw
Den generiska felkodsläsare som du använt kan inte läsa alla de koder Volvos diagnossystem använder och de koder den klarar av levereras i ett generiskt format som minskar precisionen i diagnostiken. Därav den fråga om vilken läsare du använt som du av någon anledning varit så motvillig att besvara.

Nu borde även en generisk ändå klara de flesta av de koder som kan vara aktuella vid det problem du har men säker kan man inte vara.
av amik
jag har inte varit motvillig att tala om vilken läsare vi använt eftersom jag inte visste vad det var för en, så nu behöver du inte bry dig mer om den här tråden längre
av andersuw
amik skrev:jag har inte varit motvillig att tala om vilken läsare vi använt eftersom jag inte visste vad det var för en, så nu behöver du inte bry dig mer om den här tråden längre
Om man inte vet vilken läsare som används så kan man ta reda på det istället för att på ett tyket sätt undvika att besvara frågan. Och om man inte är beredd att göra minsta ansträngning för att besvara de frågor andra ställer i syfte att hjälpa till med diagnosen lär man av flera skäl inte få mycket hjälp. De flesta lär i det fallet finna det lika meningslöst som olustigt att försöka hjälpa till.

Vilka trådar jag bryr mig om avgör jag, inte du. Men när det gäller det rent tekniska problem som jag för ett kort ögonblick trodde att du ville ha hjälp att lösa kan du vara lugn för att jag slutat bry mig. Jag tror på goda grunder att jag inte är ensam om den saken.
Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]

Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]