Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
apersson850 skrev:Speciellt som det inte finns någon säkring att ta bort.
Jo som jag påpekade ovan finns det en säkring. Av skäl som framgår av mitt tidigare inlägg är det dock kanske ingen bra idé att rycka den.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det finns ingen säkring för larmet, menar jag. Det är en klen tröst att få tyst på sirenen när startspärren fortfarande ligger kvar. Sen får man ju inte tyst på sirenen heller, eftersom den har det där reservbatteriet.
av andersuw
Om startspärren ligger kvar och inte låter sig övervinnas med nyckeln om man rycker säkringen vet jag inte. Varför skulle den göra det? Däremot är det som jag själv var inne på sannolikt så att sirenen fortfarande skriker (eller rentav sätter igång att skrika) med hjälp av reservbatteriet om man drar säkringen. Det varar förstås bara så länge reservbatteriet har laddning kvar men det kan ju tänkas ta en stund att tömma det. Att det är bättre att bygla den del av larmet som trilskas istället för att dra ur säkringen är vi förstås överens om.
av Daniel73
Kollade med Volvo då jag skulle vilja bli av med rörelsesensorerna då jag har hund och tröttnat på att välja begränsat larm när jag parkerar med hunden i bilen.

300kr för att ta bort mjukvaran (antingen helt eller rörelsesensorer).

3000kr för att lägga tillbaka mjukvaran igen.
av Schmoyoho
Daniel73: Jag fick falsklarm av kupévärmaren och mcgyver-löste det med att trycka in lagom stora papperslappar i armaturen till baksätesbelysningen. Finns två galler vardera sida på långsidorna där rörelsesensorerna sitter.

Se till att du använder riktigt tunnflytande […]

Styrservo V70 2010

Vilket fabrikat av servopump ska köpa om man […]

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]

bytte bränsle filter då i somras , nu p[…]