Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Vinter=205/55 16"DUBBAT hakka 7/8 det funkar i alla lägen Även när "det är så sällan man man behöver" dvs då man behöver det som mest.
Typ bilbältet, bara i vägen tills...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
oldtimersmc skrev:Vinter=205/55 16"DUBBAT hakka 7/8 det funkar i alla lägen Även när "det är så sällan man man behöver" dvs då man behöver det som mest.
Typ bilbältet, bara i vägen tills...
Utan fulldubbat vågar man inte ge sig ut i trafiken.....

Bild
av least
Knota skrev:Ja, om bilen är parkerad.
Ska du KÖRA den i modd är det 205/60/16 som gäller.
Okej säger du det, så är det väl så.
Hur 17 kom jag fram då?
av Knota
Vad jag menar är bästa MÖJLIGA grepp, dvs så smalt som möjligt och dubbar.
Tidigare körde jag mycket bil i jobbet, men inte nu längre.
Förra vintern var jag till Kiruna i slutet på december, ungefär 130 mil enkel. Åkte kustvägen (E4) upp till Töre o sedan in. Fram till Töre hade jag inte ens behövt vinterdäck.
Men därifrån till Kiruna var det hårdpackad snö,
och hem åkte jag Inlandsvägen i snömodd. Att ta sig fram där det är ordnade förhållanden (plogat) är en sak och att köra i riktigt vinterväglag är något annat.
av least
Håller inte med dig. 235 fungerar utmärkt i både barmark, slask och packad snö. Men visst, kör du på dina smala spikdäck du.
Användarvisningsbild
av Robbi
least skrev:Håller inte med dig. 235 fungerar utmärkt i både barmark, slask och packad snö. Men visst, kör du på dina smala spikdäck du.
Jag får knappt upp min i 220 på Autobahn på torr mark men skulle aldrig våga 235 på is? Eller vad diskuterar vi? Bild
Bullernivå xc60 t6 25 plus dark ed.

Skrivit om detta tidigare. Har 18" tum p&ar[…]

Stefans 968

Bosch orginal startmotor, har pratat med RevTech o[…]

Backlucka 245

Om gångjärnen är utslitna syns det[…]

Tack för guiden. Användbart så h&a[…]