Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fosho
apersson850 skrev:
fosho skrev:Godis som jag gärna ser att bilen har är radarn fram (för brist av bättre ord)...
Det du har nytta av ofta är adaptiv farthållare. Radarn används även till annat. Men de flesta som har adaptiv farthållare har hela paketet med förarstödssystem.
Mest den adaptiva farthållaren som jag känner är gott med radarn! :-)-)
av Lövet
fosho skrev:
Lövet skrev:Jag hade valt bilen i Borås. Den hos Hoffsten har gått som demobil tidigare och jag själv har sett för mycket dumheter med demobilar för att vilja ha en sån. (Bodde i närheten av en bilfirma tidigare)
Hur ser man att bilen varit demobil? Kan vara bra att känna till, så tackar för tipset! :)
Det ser man på att bilen har varit i trafik under tiden som den varit registrerad hos första bilfirman. Annars är de avställda.
Användarvisningsbild
av apersson850
De andra funktionerna behöver man förhoppningsvis aldrig. En gång, under snart 22000 mil, har det hänt att den skrek för en bil som jag inte hade insett var på väg in framför mig. Jag hade förmodligen hunnit fixa det ändå, för det gick rätt sakta då, typ 40 km/h.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
O jag ska va tråkigt o tjata om mitt förslag att inte köpa något du inte kan få maskinskadegaranti på. :)
Köp via Volvohandel + Volvia så kan den finnas upp till 15 000 mil.
Alternativt att handlaren skickar med en massa garanti.
Användarvisningsbild
av fosho
Tack Lövet! Mycket bra att veta :)
apersson850 skrev:De andra funktionerna behöver man förhoppningsvis aldrig. En gång, under snart 22000 mil, har det hänt att den skrek för en bil som jag inte hade insett var på väg in framför mig. Jag hade förmodligen hunnit fixa det ändå, för det gick rätt sakta då, typ 40 km/h.
Jag är all-for alla säkerhetsfunktioner Volvo kan erbjuda! Var på väg in i Göteborg förra veckan när någons V60 lite längre fram räddade nog både mig och bilen till höger om mig att bränna in i respektive bil framför oss. Farligt när det blir köer direkt efter ett krön på en 80väg. Hade aldrig sett det utan V60n's RCW :-)-)

Hade likadant problem på vår 2010 2.4 […]

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]