Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

ja de är väll sådär med biltema. har en kusin som nödköpte lock och kablar där så han skulle ta sig hem 50 mil. sitter kvar utan problem efter 2 år och 6tusen mil. köpte själv där till 240in och skulle ha som nödreserv i bagaget. satte dit det för 3 år sen och har glömt bort det också. men de fungerar bra än. så har som inte reagerat på att de skulle vara dåliga grejer.

Men men. ska man skicka iväg kärringen med bilen så är de nog bäst att sätta dit "riktiga" grejer, bättre om ja kan stå i kylan å se dum ut istället :)
Det där med Biltemas dåliga fördelarlock har vandrat runt länge nu. Det var ett problem för några år sedan, men det var inte bara Biltema som "drabbades". Biltema tillverkar ju inga egna reservdelar. Det var en tillverkade som inte höll måttet, fick fel på utrustningen, dåligt matreal vad vet jag. Däremot vet jag att vid samma tid drabbades flera säljare av fördelarlock av reklamationer. Bl.a AD-Center (där köpte jag själv ett), Mekonomen, Skruvat.se och även Volvo. Säkert fler, men dessa har det pratats om vad jag vet. Finns säkert fler om det varit en större leverantör till Bosch t.ex. Så ni kan handla fördelarlock var ni vill numera för dom dåliga locken är säkert borta vid det här laget

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]