Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Det där kan nog vara skit från vintern, kör man automattvätt och med avfettning brukar det bli så där brunskitigt. Verkar som att väg partiklar med tjära smetas ut om de inte blir helt upplösta och försvinner i tvätten.
av ogren
Det är så illa efter 3 månader och 800 mil. Jag har tvättat bilen varannan till var tredje vecka under vintern men den var inte nytvättad på bilden. Hjulskiftet blev inte av pga väglaget. Görs till helgen istället. Jag hoppas att en vanlig "platt" domkraft kommer att fungera.
av liketlever
Jag använde en vanlig domkraft såna man har i garage. Gick hur bra som helst hissade precis över hållen på fästena för original domkraften

Skickat från min D6603 via Tapatalk
av AndS
Hade gjort upp så att byte vinter/sommarhjul gjordes på verkstad. Kollade var man satte lyften och det var precis på de ställen där hålen finns, så använder ni garagedomkraft är det bara att lyfta på de ställena och gärna med ett gummimellanlägg.
av Flajjan
När jag bytte på min själv körde jag först med garagedomkraften, stod på asfalt så det kanske var domkraften som inte ville rulla, bilen började glida lite. Sen la jag en träskiva emellan, då var det inga problem alls.
Bara att lyfta och se glad ut. Tar ju inte många minuter att byta själv faktiskt.
av petherf
V90 CC; domkraft en som följer med passar !
Men det är 2 hål på varje ställe så frågan vilken man ska använda, eller spelar det ingen roll?
Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

För att förhindra övervarvning av m[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]