Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ice71
snowi skrev:Tjena!

Har sedan länge planerat att beställa en XC60 Generation I .

Men när är eller var sista beställningsvecka?

Har i stort sett totalutrustat en XC60 med allt som går och skickat in offert efter offert till bilhandlare
utan att ha fått svar på över 1 vecka.

Var i kontakt med Volvobil i Torslanda där killen sa att dom bara säljer lagerbilar just nu men att dom kan ordna
tillval i efterhand enl pris och överenskommelse?

Känns inte så seriöst.. jag menar, man kan ju fortfarande bygga och skicka in bilar på hemsidan.

Blir det ett nej så verkar det som om familjen börjar snegla mer på Audi och BMW framöver..

Absolut sista dagen att beställa en egen specad xc60 var 13/2. Det du kan göra nu är att köpa en en bil med färdiga paket från fabrik.
Vet att det bla. finns d4 awd aut med Klimatpaket Lastpaket metallic och 19 tums.
Användarvisningsbild
av V9097
XC60 Gen-1 säljer som aldrig förr. Inte minst i Sverige. Jag hoppas Volvohandlarna verkligen har byggt upp ett lager med bilar så det inte blir alltför stort glapp innan XC60 gen-2 når sina ägare. Volvo brukar vara ganska långsamma igång med nya modeller och XC60 är deras viktigaste modell med stor marginal.

Det var lite OT, men med det sagt tycker jag Volvo gärna hade kunnat erbjuda större valfrihet på gen-1 ett par månader längre och tillverkat båda generationerna parallellt under en period.
av marcbe
V9097 skrev:XC60 Gen-1 säljer som aldrig förr. Inte minst i Sverige. Jag hoppas Volvohandlarna verkligen har byggt upp ett lager med bilar så det inte blir alltför stort glapp innan XC60 gen-2 når sina ägare. Volvo brukar vara ganska långsamma igång med nya modeller och XC60 är deras viktigaste modell med stor marginal.

Det var lite OT, men med det sagt tycker jag Volvo gärna hade kunnat erbjuda större valfrihet på gen-1 ett par månader längre och tillverkat båda generationerna parallellt under en period.
De tillverkas parallellt. Nya startar i Torslanda om en månad och gamla tillverkas i Gent till sommaren (och till hösten i Kina)
Användarvisningsbild
av snowi
Kort uppdatering.

Har nu bokat en bil och lyckats med hjälp av min säljare talas vid med fabriken i Gent så dom kan ändra bilens Spec till det önskemål jag ville ha.

Fast nu innan beställningen ska in så har jag lite beslutsångest.

Dekorinlägg - Urban Wood eller Inscription Linear Walnut?

Fälgar - Altais 20" eller Avior 20" ?

Bilen är för övrigt Electric Silver med mörkgrå klädsel / mörkgrått innertak
av lobbysleeper
Av de två dekorinläggen säger jag Urban Wood. Mörk, flådig och smälter in i övriga inredningen. Ljust inlägg sticker ut för mycket tycker jag.

Men allra snyggast skulle jag nog att piano svart trä är 8)
av Geoham
snowi skrev:Kort uppdatering.

Har nu bokat en bil och lyckats med hjälp av min säljare talas vid med fabriken i Gent så dom kan ändra bilens Spec till det önskemål jag ville ha.

Fast nu innan beställningen ska in så har jag lite beslutsångest.

Dekorinlägg - Urban Wood eller Inscription Linear Walnut?

Fälgar - Altais 20" eller Avior 20" ?

Bilen är för övrigt Electric Silver med mörkgrå klädsel / mörkgrått innertak
Självklart Inscription Linear Walnut. Fälgar beror på färgen på bilen. Jag valde avior till min osmium grey xc60 jag väntar på.

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]