Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jcartel skrev:CarPlay anser jag ger ett STORT mervärde.
Visst finns det utrymme för förbättringar men jag skulle aldrig rekommendera någon att välja bort det. Använder det varje gång jag kör för musik, kartor, sms, telefonsamtal, podcasts. Funkar kanon.
Precis så tänkte jag också först, men när jag kollar närmare på det så känns det som allt det där även ingår i Sensus + Nav även utan Carplay, vad har jag missat? Av det du räknar upp är det i så fall podcasts som inte är direkt inbyggt i volvos system?
Spotify-appen i Sensus är ok men ganska seg. Det går snabbare att få igång musik med CarPlay och Spotify. Av någon anledning tycker jag även att ljudkvalitén blir bättre med Spotify i CarPlay. Då har jag satt bägge på högsta möjliga kvalitet. Även podcast är smidiga att spela med Apple CarPlay.

Jag körde nyligen en annan bil med Apple CarPlay i några dagar och använde då navigationen en hel del. Den är ett bra alternativ om bilen inte har navigation och om jag endast behöver veta ankomsttiden kör jag ibland navigationen via Carplay i min V90 istället för att använda Sensus.
SundanceKid skrev:Min Spotify i sensus startat nästan på direkten efter jag startat bilen ochdå kör jag kvalitén på extrem.

Skickat från min Iphone
Trevligt att höra lite positiva erfarenheter Bild
barcusmrandt skrev:
SundanceKid skrev:Min Spotify i sensus startat nästan på direkten efter jag startat bilen ochdå kör jag kvalitén på extrem.

Skickat från min Iphone
Trevligt att höra lite positiva erfarenheter Bild
Ja Spotify-appen har blivit betydligt bättre med de senaste mjukvaruppdateringarna. Jag har inte haft några riktiga hängningar och omstarter på ett bra tag nu.
Skumt fel b230ft

Brukar det inte kunna bli läck i eller fr&ari[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]