- sön 12 mar 2017, 12:25
Nån hade visst monterat utan mjukvara och det fungerade tydligen ändå. Tror det var i ramlös spegel-tråden?
Moderator: Moderatorer
apersson850 skrev:Är du medveten om att på de här årsmodellerna kan man inte bara sätta dit en automatiskt avbländande spegel och få den att fungera? Programvaran ligger inte i spegeln, utan i någon datormodul i bilen (jag har glömt vilken). Så du måste till Volvo och uppdatera din bils mjukvara innan det fungerar.Jag monterade en autoavbländande spegel i min -11 utan bekymmer. Min PST skulle lägga in programvara vid nästa service, men det gick inte. Fanns ingen att lägga in och spegeln fungerade till 100% ändå. Enligt PST är programvaran för speglar med kompass. Men nyare bilar, från -12 och framåt är kanske annorlunda? Prövade med en spegel från en -13 först, men den har en annan arm till fästet p.g.a. City Safety 2 med mycket större plastkåpor, så den passade inte. Ligger i garaget om någon vill köpa...
Om de har problem med servern till internetkartan lär det knappast anses vara ett fel på bilen.
Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]