Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
VolvoB20: XC70 är ju ändå väldigt nådig att facelifta själv: ny grill, dimljussarger fram, reflexer bak och nya bakljus. Bakljusen och grillen är väl dyrast men ändå relativt enkelt. Bakljusen brukar dyka upp på skroten och tradera ibland. Som jämförelse behöver man byta motorhuv, skärmar, strålkastare och stötfångare för att facelifta t.ex en V60.

TS: Kan du leva utan den den digitala hastighetsmätaren från 2014+ så ryms ju facelift+polestar i prisskillnaden på 20k så har man samma bil med 4000 mil färre på mätaren.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
DRL fram är ju ett jädra meck med andra ljusvred och mjukvaror. Även balkjusen kräver ju att man byggerom elsystemet.

Instumentklustret vågar jag inte ens tänka på .....
av Lövet
Är man på det humöret är det nog billigare att köpa rätt bil från början.
Användarvisningsbild
av grillchips
Digitala instumentet går inte att byta till, eller ja, går gör det men funkar inget vidare trots modifikationer.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Visst, med Polestar blir D4 som en D5.
Men med Polestar blir en D5 ännu mysigare! Jag hade tagit en D5 -14 alla dagar i veckan, med alla trevliga uppdateringar som kom med den årsmodellen. Sedan hade jag öst på med en Polestar-uppgradering som grädde på moset. 230 hk/470 Nm!
av Tojson
MarcusJ skrev:Visst, med Polestar blir D4 som en D5.
Men med Polestar blir en D5 ännu mysigare! Jag hade tagit en D5 -14 alla dagar i veckan, med alla trevliga uppdateringar som kom med den årsmodellen. Sedan hade jag öst på med en Polestar-uppgradering som grädde på moset. 230 hk/470 Nm!
D5 2014 verkar roligare. Men är 4000 mil extra och 20000:- extra värt det.
Det är det jag har svårt att avgöra.
Angående priserna så kommer vi inte köpa någon av bilarna till det priset men vet att d5:an kommer kosta 20000 mer än d4:an.
Användarvisningsbild
av apersson850
Köper man begagnat är 4000 mil hit eller dit inget att tjafsa om. Tycker jag.
Om man sen överhuvudtaget funderar på att lägga ut 20000 till, då ska man nog göra det.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Vi snackar ju ändå runt 3-4 år gamla bilar för de pengarna. - Varför inte punga upp till en välprutad XC60 Classic
av Tojson
W.A.P.E. skrev:Vi snackar ju ändå runt 3-4 år gamla bilar för de pengarna. - Varför inte punga upp till en välprutad XC60 Classic
Provkörde XC60 och den var inte så rolig tycker sambon.

Fick veta om d5:an först men den kommer in i april. Fick pris på den som vi ändå tyckte var ok.
Sen kom D4:an in i helgen så då fick vi kika på den. Den var 20000:- billigare vilket gjorde att den också blev ett alternativ.

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]