Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rojo8515
Skulle vara intressant att få höra hur mycket du kunde tänkas lägga för att slå till på denna bil?

Det är ju en beprövad modell med nya VEA motorn och nya 8 växlade lådan så den är ju tekniskt sett rätt fulländad.

Är det samma Haldex 5 som i de övriga XC60 bilarna?

Väntar du in den nya modellen kommer väl även T8 att finnas tillgänglig?

Eller lägg på en hundring och ta en Polestar utrustad XC60:
Polestar_XC60.jpg
Polestar_XC60.jpg (106.53 KiB) Visad 381 gånger
En lagerbil så får du den på direkten:

https://www.blocket.se/varmland/Volvo_X ... ?ca=11&w=3
av titanum
Det var minsann en klen rabatt tycker jag särskilt som du har så många tillval som Volvohandlaren har hög marginal på. Har handlaren räknat paketen två gånger? De står både med som paket och tillval i det du klippt in.
av pelleplutt
En Polestar-utrustade XC60 vore ju grymt! Dessvärre tror jag inte jag skulle gilla fjädringen, tyckte R-Design var för stötig, därav Four-C. :)

XC90 vore det ultimata, men den blir grymt dyr om man matchar utrustningsnivån, Urban Luxury är nästan ett krav det med då den annars blir så "naken".

Får jag ner XC60n till 545-550 är det i stort sett klart. Det borde inte vara omöjligt.

titanium, det jag klippte in är från PDFen man kan beställa efter att man byggt sin bil på nätet. Varför det står med två gånger var ju lite underligt.
av KrilleW
Det kan jag tyvärr säga direkt, att några 12% (motsvarar 545-550k) kommer du aldrig få som privatkund utan avtal.
av Lövet
KrilleW skrev:Det kan jag tyvärr säga direkt, att några 12% (motsvarar 545-550k) kommer du aldrig få som privatkund utan avtal.
+1
Det är en helt annan sak att köpa en volymmodell med subvention av generalagenten eller lagerbil mot att köpa en egenspecad lågvolymsmodell privat.
av pelleplutt
Jag tänker lite mer 545-550, deal or no deal. Lyckas man så lyckas man, annars så lyckas man inte. Det vore ju skillnad om jag hade ett mer akut behov av den.

MY16 är ju fel årsmodell, fel emblem på luckan dessvärre, lite på den nivån av kräsenhet också. Sen saknar den styling och Running Boards. Det finns en MY17 som gått 1114 mil, den saknar Four-C, har Altais istället för Candor.

Kanske skulle bli kär i den om jag provkörde den dock. Undrar hur hårt andra har provkört den… 452 500 kr inkl moms.
av Rudolfs
pelleplutt skrev:Jag tänker lite mer 545-550, deal or no deal. Lyckas man så lyckas man, annars så lyckas man inte. Det vore ju skillnad om jag hade ett mer akut behov av den.

MY16 är ju fel årsmodell, fel emblem på luckan dessvärre, lite på den nivån av kräsenhet också. Sen saknar den styling och Running Boards. Det finns en MY17 som gått 1114 mil, den saknar Four-C, har Altais istället för Candor.

Kanske skulle bli kär i den om jag provkörde den dock. Undrar hur hårt andra har provkört den… 452 500 kr inkl moms.
Pröva o maila Martin på bra bil i Kungsängen i stockholm, Hälsa från mig och se om du får lite bättre pris, Martin brukar vilja sälja bil :)
av rojo8515
Om det är komforten som är viktigt med Four-C så är det inget som går att eftermontera. Måste beställas från början, det är inte lätt att hitta begagnade XC60 med Four-C.

Undrar om nya XC60 kommer att kunna fås helluftfjädrad som i XC90?

I V90 och V90CC är det ju endast bakfjädring med luft.

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]