NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kombimannen
JallooZ skrev:Köpte biltemas felkodsläsare, stort misstag, läste ingenting av det dom lovade. Gick som tur o reklamera så pengar tillbaka.
Värmaren rykte som fan vid uppstart. Fick höra från volvo att det var normalt när temperaturen var runt 0. Har du någon länk till en ebersprächer manual som sitter i?
Det finns svenska servicemanualer. Bland annat på maskinisten.

Jag gissar på att den kleggat igen om det rök ur den sist. Det blir då till att montera ur den och serva den vilket inte är omöjligt men det är lite halvknepigt.
av JallooZ
Har nu varit inne på felsökning på lokala verkstaden, 300kronor senare så var felkoden släckt, Styrdonet spärrat 3försök. Nu spinner värmaren som en katt. När värmarn hoppade igång så rök det som att hela verkstaden skulle ha brunnit upp. Sedan kollade alla på parkeringen på min bil :) Hoppas den fungerar nu i fortsättningen också så jag slipper riva ner den. Kör den på direktstart nu så den får bränna ur sig ordentligt

Har du ingen reset knapp på blinkersspaken? […]

EX60

Synd att den måste servas lika mycket som en[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Japp den har varit loss och inga tecken på k[…]

Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och välf[…]