- tis 31 jan 2017, 17:57
MarcusJ skrev:Vad gjorde bsr åt saken när du påtalade problemet/missnöjet för dem?VolvoB20 skrev:Nej, så ska det absolut inte vara.MarcusJ skrev:Jag skaffade BSR till min gamla Saab 9-5.Så är det väl, ska man maxxa prestanda till det yttersta så bilen går som en raket så får man ju tumma på en hel del och istället överlåta till föraren att köra på ett sätt så det håller ihop (ett tag i alla fall)
Resultatet var minst sagt ojämnt. Ibland märkligt beteende från motorn efter det, så jag fick programvaran analyserad. Resultatet var inte trevligt alls. Programmet var fullt av genvägar, vitala säkerhetsfunktioner i motorstyrningen var antingen avstängda eller hade fått gränsvärden så höga att de i praktiken inte fungerade alls. Förtroendet för BSR har för.min egen del varit totalt obefintligt sedan dess.
Med polestar blir ju höjningen moderat men du kan fortsätta köra som en idiot.
Prestandan blev inte särskilt bra heller, men efter en programmering utförd av någon som verkligen vet vad han gör fick bilen väldigt mycket bättre prestanda och körbarhet samtidigt som säkerhetsfunktionerna inte försämrades. Jag hade en Saab 9-5 2,3T/220 hk som med rätt programvara lämnade närmare 270 hk på bensin och 250 hk på E85. Dessutom stabilt, jämnt och fint, med inga problem alls att köra på valfri bensin/etanolblandning. Autobahn sommartid var inte heller några bekymmer, medans BSR lyckades få min bil att gå som en potta skit på svensk landsväg. Kort sagt, i just mitt fall betedde sig BSR som klåpare, och deras programvara kommer inte i närheten av mina bilar igen.

- By XC60Recharge