Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
POLVO skrev:
andersuw skrev:
POLVO skrev:Konstigt kan jag tycka, tycker alla inscription skall ha det.
Hade vart konstigt att köpa en m5a och bara få M:et på stolarnarna om rätt skinn valdes.
Före nya 90-serien handlade ju Inscription enbart om klädseln. På 90-serien har man sedan tunnat ut begreppet lite så att det numera ersätter både gamla Summum, som nu blivit Inscription utan nappa, och gamla Summum + Inscription som nu blivit Inscription med nappa. Förstår inte riktigt varför Volvo krånglat till det så. Handlar det om att försöka slå i folk att de får lyxigare bilar bara genom att man vidgat betydelsen av ordet Inscription?
Verkar så! Köper man en inscription så ska det vara inscription. Jag tror att otydlighet i de olika paketen kommer påverka andrahandsvärdet negativt
Då folk kommer ha svårt att skilja på utrustningen...
Vad är det som är så otydligt? En Inscription är alltid en Inscription, och avsaknaden av text på nackstödet kommer inte påverka andrahandsvärdet öht...
av andersuw
Det som blivit otydligt är vad Inscription står för. Tidigare har det stått för det lyxigaste klädselalternativet. Nu är det istället ett annat namn för Summum. Vad är det för poäng med det namnbytet?
av KrilleW
andersuw skrev:Det som blivit otydligt är vad Inscription står för. Tidigare har det stått för det lyxigaste klädselalternativet. Nu är det istället ett annat namn för Summum. Vad är det för poäng med det namnbytet?

Njae, Inscription var mer än en klädsel redan på V70. Det var en kollektion av olika detaljer där klädseln var en av dom. Det fanns även bland annat fälgar, instegslister, interiöslister etc. som Tillval under namnet.

Jag tycker också att Volvo kunde hållt sig till summum och behålla inscription för exklusiva tillval, liknande det Audi gör med sina "exklusivetillbehör"
av BiTu
andersuw skrev:Det som blivit otydligt är vad Inscription står för. Tidigare har det stått för det lyxigaste klädselalternativet. Nu är det istället ett annat namn för Summum. Vad är det för poäng med det namnbytet?
Nja, när man valde Summum har jag för mig att man kunde välja ett finare läder som hette "Soft". Rätta mig gärna om jag har fel.
av BiTu
Wibe skrev:
BiTu skrev:Något unikt måste väl vi som hostat upp 20000 extra få ha :D
Ja, uppgraderingen i sig kanske Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
20000 för Nappaläder menade jag.
av dissonans
Redan 2013 kallades ju specialversionen av C70 för "Inscription", så det är inte helt och hållet ett nytt påfund från Volvo.

Inscription har ju inte heller endast varit läderklädseln i bilen, det har även varit instegslister och läderklädd instrumentbräda.

Vem vet, kanske är Inscription ett bättre/enklare/mer sammanhållande namn på alla marknader än vad Summum är/har varit?
av andersuw
KrilleW skrev:
andersuw skrev:Njae, Inscription var mer än en klädsel redan på V70. Det var en kollektion av olika detaljer där klädseln var en av dom. Det fanns även bland annat fälgar, instegslister, interiöslister etc. som Tillval under namnet.
Att även andra instegslister ingår har du rätt i. Glömde bort dem i hastigheten. Med Inscriptionklädseln till min V70 -15 följer också särskilda lösa textilmattor. Men de är inte märkvärdigare än att de går att köpa lösa som tillbehör, då kallade "Premiummattor". Särskilda interiörlister (andra än instegslisterna) eller fälgar kan jag dock inte minnas som en del av Insription. Har du något exempel?
Nästa elbil från Volvo?

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde mång[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]