Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Benji9 skrev:Symbolen på service kommer tillbaka, står 4 månader och 14500 km kvar..
Det är inte så att du helt enkelt har färddatorns uppgift om nästa servicetillfälle aktiv. Du kan alltid se "servicestatus" (antal månader och körsträcka till nästa service) i färddatorn om du vill. Tryck ett par gånger på reset-knappen på färddatorspaken (blinkersspaken) för att ta bort det och andra färddatorupplysningar/inställningar ur blickfånget.
Enligt manualen skall detta funka på samma sätt med analogt och digitalt instrument. Men det analoga instrument som monterades på de sista årsmodellerna är ju annorlunda än det som sitter i din 12:a. Så det kan mycket väl vara en funktion som tillkom vid instrumentbytet -14.
Nu fungerar VOC appen igen. Det fungerade inte från onsdag till söndag. Avinstallerade appen och installerade igen men det hjälpte inte. Såg ut som hela appen hade frusit, Inga uppdateringar sedan onsdag (i körjournalen).

I måndags såg jag att temperaturen hade ändrats, försökte på parkeringsvärmaren och då lossnade allt.

Nu fungerar det, körjournal har börjat uppdatera sig, hål (ingen körning registrerad) från onsdag till söndag dock. Dessutom har jag inte fått upp någon symbol för service om 4 månader, än..

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]