Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

TommyP86 skrev:Tillgång till vad? Fjärrstart av motorn finns till alla automat efter ca -12 via appen. Jag har det på nyckeln i min, och det är helt underbart. Varm på 15 min, stolen är genomvarm och bilen så gott som isfri.
svergie2 skrev:Ja, men endast på vissa motorer. Är inget tillval utöver VOC :)

Skickat från min OnePlus 3
Antar att det inte finns på D4 awd eller hittar jag inte det bara? :)
2013 V70 160hk
Niclas skrev:
Perra83 skrev:Om jag tar bilen till jobbet när jag jobbar natt använder jag fjärrstart av motorn varje morgon.
Värmaren är ställd tills jag slutar. Startar motorn innan ja kliver in i duschen. När ja kommer ut till bilen går motorn. Rutorna är tinade, ratten och stolen är varm och självklart kupén.

Att kunna kyla kupén är inte heller dumt.
Måste du starta bilen en gång till sen när du hoppar in?
Ja tyvärr. Motorn stannar när jag tar i ett dörrhandtag.
Användarvisningsbild
av sura56
Perra83 skrev:
Jasså, då är det olika på modellerna. Min stannar inte, men jag måste däremot
vrida på startvredet en gång för att starta upp instrumenteringen och belysningen på bilen.
Senast redigerad av 1 sura56, redigerad totalt 0 gånger.
Ja just det funkar såklart bara på automatväxlade bilar. Makes sense.
Inte relevant för mig med andra ord :)
Jag har för mig att det funkar för manuell också, men bara om man inte har en lagt i en växel. Men jag kanske bara har drömt det. Värt att kolla upp i alla fall. Själv har jag automat, och det funkar finfint.
herminge skrev:Jag har för mig att det funkar för manuell också, men bara om man inte har en lagt i en växel. Men jag kanske bara har drömt det. Värt att kolla upp i alla fall. Själv har jag automat, och det funkar finfint.
Får testa när det blir dags om sisådär 8 veckor :)
Användarvisningsbild
av joel80
Perra83 skrev:Om jag tar bilen till jobbet när jag jobbar natt använder jag fjärrstart av motorn varje morgon.
Värmaren är ställd tills jag slutar. Startar motorn innan ja kliver in i duschen. När ja kommer ut till bilen går motorn. Rutorna är tinade, ratten och stolen är varm och självklart kupén.

Mer hälsosamt för motorn att köra värmaren istället för att stå och köra en kall motor på tomgång.
Kan du inte ställa 2a timern för morgonen? Finns väl typ alltid 2 tider att ställa?

En kall motor spyr också ut betydligt mer skit än vad värmaren gör om jag förstått det rätt.
TommyP86 skrev:Tillgång till vad? Fjärrstart av motorn finns till alla automat efter ca -12 via appen.
Nix. Så enkelt är det inte. Här är vad som gäller för bilar i 60-, 70- och 80-serien.

http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 517ab85585
joel80 skrev:

Mer hälsosamt för motorn att köra värmaren istället för att stå och köra en kall motor på tomgång.
Kan du inte ställa 2a timern för morgonen? Finns väl typ alltid 2 tider att ställa?

En kall motor spyr också ut betydligt mer skit än vad värmaren gör om jag förstått det rätt.
Har värmaren ställd på kl 06:05. Startar motorn ca 05:50. Stämplar ut 06:00. 05:50 är motorn lite varm i alla fall.
Lite svinigt är det om man är riktigt nitisk MEN jag gillar funktionen.
sura56 skrev:
Perra83 skrev:
Jasså, då är det olika på modellerna. Min stannar inte, men jag måste däremot
vrida på startvredet en gång för att starta upp instrumenteringen och belysningen på bilen.
Det hade varit optimalt om det var så även på våra äldre bilar. Bilen känner av startnyckeln. En dutt på startknappen för att väcka bilen, i med D och köra iväg.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jo jag har haft lite generatorstrul med samma symp[…]

Va en snabbis och bytte dämpmattan idag, ser […]

Fel centerhögtalare?

B&W har även på bakdörrarna.

Det händer ibland när ABS, TSC, ECS m.m […]