Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
AndS skrev:Fundering, har produktionen verkligen startat eller är det bara ett rykte?
Den har startat.

/Thomas
av AndS
Funk skrev:
AndS skrev:Fundering, har produktionen verkligen startat eller är det bara ett rykte?
Den har startat.

/Thomas
Har du någon gissning på varför inte handlarna får sina visningsbilar? Är det någon marknadsföringskampanj där alla får dem samtidigt?
av bankb
Funk skrev:
Den har startat.

/Thomas
Produceras den på egen produktionslina eller körs den på samma som V90? Har hört att den ska gå på en helt egen, men blir fundersam när MY17 sålde slut exakt samtidigt för V90 och V90CC. Då känns det som att den produceras på samma lina. Men håller tummarna för att den har en egen, då kanske leveranstiden på min beställda bil förkortas när dom får upp takten på bandet :)
Användarvisningsbild
av sura56
bankb skrev:
Produceras den på egen produktionslina eller körs den på samma som V90? Har hört att den ska gå på en helt egen, men blir fundersam när MY17 sålde slut exakt samtidigt för V90 och V90CC. Då känns det som att den produceras på samma lina. Men håller tummarna för att den har en egen, då kanske leveranstiden på min beställda bil förkortas när dom får upp takten på bandet :)
XC90, V90, V90CC, S90, V60 går på samma produktionslina
av BiTu
Så här ser den ut i vitt.
Bilagor
20161229_082334_resized.jpg
20161229_082334_resized.jpg (623.39 KiB) Visad 1212 gånger
Användarvisningsbild
av Funk
AndS skrev:
Funk skrev:
Den har startat.

/Thomas
Har du någon gissning på varför inte handlarna får sina visningsbilar? Är det någon marknadsföringskampanj där alla får dem samtidigt?
Jag tror att det dels handlar om logistik och dels samordning. Det finns några handlare som har bilar på bakgården, och en och annan kund som fått sin bil. Men till syvende och sist vill marknadsbolaget att bilarna skall släppas samtidigt för att handlarna skall kunna ha en gemensam eventdag och inte konkurrera sinsemellan. Det finns trots allt över 2000 återförsäljare världen över, och även om modellerna inte släpps simultant över världen så inser man att det är lite att bita i rent logistiskt. Samtidigt säljer ju övriga bilar som byggs på samma bana väldigt bra (sälj/tillverkningsrekord i år igen ?) så det går ju inte att "trolla bort kön" heller.. det byggs trots allt tusentalet bilar per dygn i Torslanda, och det faller bort en dryg produktionsvecka nu kring jul/nyår.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Robbi
BiTu skrev:Så här ser den ut i vitt.
Har du kört den och kan säga något om den?

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Den där såg jag rullande i Värnamo för 5min sen :)
OGS712
av raven76
Robbi skrev:
BiTu skrev:Så här ser den ut i vitt.
Har du kört den och kan säga något om den?

Skickat från min iPad med Tapatalk
Ser ut så här:
Namn
VOLVO PERSONVAGNAR AB
Adress
AVD 91924 PV17
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19