Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Även fjädringskomforten tycker jag är bättre i den nyare generationen utan att för den skull säga att den är dålig i den äldre. Tycker den nyare har väldigt bekväm fjädring utan att för den skull kännas särskilt gungig eller svampig.
Har kört 4-5 olika P2-bilar (bilar på V70N-plattformen) och lika många P3:or (bilar byggda på V70 II-plattformen) och det jag upplevt är den största skillnaden är hur de känns på vägen. P3:orna känns hur lugna som helst även i högre hastigheter medan P2:orna känns... ja, lite olika men inte lika stabila och på något sätt lite mer nervösa i styrningen. Vissa bilar har varit lite nervösa redan i 90-100 och vissa ligger okej upp i 130 medan gemensamt för P3:orna är att de känns, i jämförelse iallafall, som ett strykjärn på vägen om du så ligger och kör 160+. P2:ornas framvagn har jag hört är mycket sämre än P3:ornas men vad exakt det innebär vet jag inte. Har hört att framvagnsdetaljer i överlag är mer slit- och slängdelar på P2:orna.

Sen tycker jag det har hänt mycket inne i bilarna också. V70N tycker jag fortfarande kan vara en trevlig bil men V70 II känns ju mycket nyare.
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]