Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
Ja avvakta lite med felsökning så kanske jag har svaret om ett tag. Felsöka är ju dyrt och detta kanske förklarar fenomenet. Med lite tur. Hoppas bli kontaktad för åtgärd någon av de närmsta veckorna. Hoppas det är ett sådant fel så det går på goodwill för dig och andra som drabbas. Tycks inte vara jättevanligt ännu i alla fall.
av AED
Har samma bekymmer med vibationerna, de bytte ut EGR ventilen för 1,5 vecka sen men bekymren kvarstår, har pratat med verkstan och de säger att det tar ett tag innan den har känt igen referenserna till nya EGR ventilen och att man skall lägga växelspaken i sportläget.
Tycker det är långsökt eftersom de här symtomen upptäckte jag först nu i Juni 2017 och varit in med bilen några gånger.
Det är som om volvo bara gissar sig fram när man får olika svar av olika tekniker.
Hade bilen på service förra veckan, hade en felkod på tryckgivare i intercooler så givaren byttes.
Efter detta är vibrationerna borta, om de var tryckgivaren eller någonuppdatering på motor/växellåda vet jag inte men problemet verkar iaf löst!

Skule behöva uppdatera mjukvara i ECM till mi[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]