Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Jo, tydligen har någon avlyssnat kommunikationen och tagit reda på vilka meddelanden som sänds när man vill öppna resp. stänga luckan. Så stoppar den där modulen in ett stängkommando när man vill öppna och luckan redan är öppen, eller något sådant. CAN är ju en smidig specifikation på det viset. Bara att hänga på en burk till och låtsas vara en annan.
av andersuw
Ja, jag vet. Det var mest ett skämt från min sida.
av petermikael
Jag köpte ett till nytt batteri och nu funkar fjärren igen. Batteriet jag köpte på clas ohlson måste ha varit gammalt eller defekt. Kan vara värt att prova med ett annat nytt batteri (inköpt i annan butik) om någon mer råkar ut för samma problem i framtiden.
av ChristerN
På fjärrkontroller till tex TV-apparater är det inte ovanligt att det samlas damm mellan knappsatsen och elektroniken. Går fjärren inte att ta isär brukar jag köra med en sån där luft-spray och i sista hand elektronikrengöring. Men det brukar lösa sig med att spruta luft igenom.
Alltså om felet kommer tillbaka eller om någon annan råkar ut för samma sak.
Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]