Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
ThunderAce skrev:
Derank skrev:Subwoffer ska det va, inte subventioner
MOST var inga problem, det kunde han stänga av, kabel härvan får jag uppgradera så att jag kan koppla in förstärkare
samt dra kabel för subwoffer för den är kopplad via en optiskt kabel vad jag har hört
Hmmm, vill din mek tjäna en slant?

Jag betalar lätt en fin peng för att få most secyrity avstängt på min xc60.

Här i stan vägrar de.
av ThunderAce
Derank skrev:
ThunderAce skrev:
Derank skrev:Subwoffer ska det va, inte subventioner
MOST var inga problem, det kunde han stänga av, kabel härvan får jag uppgradera så att jag kan koppla in förstärkare
samt dra kabel för subwoffer för den är kopplad via en optiskt kabel vad jag har hört
Hmmm, vill din mek tjäna en slant?

Jag betalar lätt en fin peng för att få most secyrity avstängt på min xc60.

Här i stan vägrar de.
nää, inget extra än det som jag skulle boka tid för och ladda eventuell mjukvara om jag nog lyckas med allt, men
mjukvara ska jag inte behöva om han stänger av det, problemet blir senare när man väl ska uppdatera nåt när
det gäller det systemet, ska jag bara stänga av MOST så finns det annat som jag tänkt fixa så då blir det mjukvara
för det, riktigt nöd med bilen så vill lyckas med detta, vill inte byta bil för stereons skull, inte så viktigt
av ThunderAce
Derank skrev:Jag menade om han ville tjäna en slant och stänga av most på min bil
jaha, du menar så, vet inte faktiskt, kan fråga
av Daniel73
ThunderAce skrev:
Daniel73 skrev:Fixar man det för under 40000kr? Tveksamt.

Vill minnas från tidigare trådar att det är fler enheter som måste bytas.
Bara kablarna var en halv förmögenhet.

Jag saknar som det var förr i tex Saab 9-5, bara att stoppa i ett extra slutsteg och andra högtalare.
Uttagen fanns redan och ingen krånglig mjukvara.
det blir väl och leta på Jönköpings bildemo, de har en uppsjö med sånna delar och letar på orginal art.nummer från VIDA.
Gjorde likadant på S60in från 2002 och uppdaterade till HP

Frågan är ju om kabelmattorna finns i bra skick på skroten.
Surt att få lite mystiska fel.
av Schmoyoho
Daniel73 skrev:Frågan är ju om kabelmattorna finns i bra skick på skroten.
Gäller det JB bildemontering skulle jag bara fråga i förhand, i värsta fall får du antingen grejerna billigare eller en garanti på att de ska funka (kanske mindre sannolikt dock). Hur mycket i kabelväg behövs det ändå, är det något annat än att lägga till förstärkaren?
Derank skrev:Schmoyaho: är ITP remove samma sak som att disabla most security?

http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 68617.html

Den mjukvaran fins ju tom i webbshoppen, så då kan ju för fasiken inet ÅF neka mig.
Nu när jag läser det med andra ögon så kanske jag inte ska lova det, men det är ITP remove man kör t.ex om man ska byta CD-läsare eller liknande.
av ThunderAce
när det gäller kabelmattor så kan jag få tag på kontakter och bygga det själv i värsta fall, lite mer tid än att bara köpa färdig
men då vet jag att den är fräsch. den optiska kabeln till Sub får jag nog köpa

nu börjar vi komma frammåt här, verkar som att det inte är helt kört när det gäller byte/uppgradering av stereo i dessa bilar
av Daniel73
Schmoyoho skrev:
Daniel73 skrev:Frågan är ju om kabelmattorna finns i bra skick på skroten.
Gäller det JB bildemontering skulle jag bara fråga i förhand, i värsta fall får du antingen grejerna billigare eller en garanti på att de ska funka (kanske mindre sannolikt dock). Hur mycket i kabelväg behövs det ändå, är det något annat än att lägga till förstärkaren?
Derank skrev:Schmoyaho: är ITP remove samma sak som att disabla most security?

http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 68617.html

Den mjukvaran fins ju tom i webbshoppen, så då kan ju för fasiken inet ÅF neka mig.
Nu när jag läser det med andra ögon så kanske jag inte ska lova det, men det är ITP remove man kör t.ex om man ska byta CD-läsare eller liknande.
Skulle tro att du behöver hela kabelmattan, det mesta sitter ihop.

Det är alltså inte bara en liten sladd.

Det finns en tråd om en norrman som lade till digital radio.
Låter som en enkel grej men det var det inte.
Av att döma av tråden så höll han på i två år vill jag minnas.

Nu till nästa problem. Tog av rem igen och no[…]

Missljud -22 V60 T6

Kommer absolut slå på stora trumman […]

Hej! Jag köpte en Volvo s60 2,4 från 20[…]

Tack, det ska jag prova!