Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mange38
kan inte ta bort autostarten på min 07 heller har bara direktstart av/på och två tidur
blir första vintern med min d5 så får se hur störande det är... ska snacka med min mek på Bilia när bilen ska in på lamda byte om dom kan ändra
av eddar
Om man ikke kan deaktivere autostart,
hvor er det best å koble inn en bryter???
av eddar
Hentet dieselvarmeren i Strömstad i går, delte den i dag og satte sammen med de beste delene.
Monterte den i bilen nå, og den started på første forsøk, . . perfekt . . .
men håper en eller annen kan hjelpe å få bort autostarten . . .
av guffen
Har koblet inn bryter over sikring det fungerer, setter feilkode men det merkes ikke.bare pass på å ikke slå av bryteren når varmeren er i gang, vent til den stopper av seg selv.. på min 2000 mod. var det 25 amp sikring plass nr 1
av soder
Jag har en XC70 MY14, och den har inställningen autostart som jag kan sätta i PÅ eller AV.
Dock har jag inte märkt att ikonen för dieselvärmaren syns någon gång, förutom de gånger jag manuellt startat med "direktstart" i bilen eller med VOC-appen, eller via timer.

Är det samma sak, eller är det som är autostart inte samma sak som dieselvärmaren?

/Söder
av eddar
soder skrev:Jag har en XC70 MY14, och den har inställningen autostart som jag kan sätta i PÅ eller AV.
Dock har jag inte märkt att ikonen för dieselvärmaren syns någon gång, förutom de gånger jag manuellt startat med "direktstart" i bilen eller med VOC-appen, eller via timer.

Är det samma sak, eller är det som är autostart inte samma sak som dieselvärmaren?

/Söder
I min V70 vises det ingenting at dieselvarmeren har startet grunnet lav temp. men kan høre ute at den går.
Kun når direktestart, og via timer, så viser teksten at den går.
Jeg har ikke fjernkontroll for å starte den.

Nyckeln hittar vi inte inne i bilen ivarjefall, al[…]

Sverige är som bekant extremt duktigt på[…]

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]