Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Taxen47
Jag satte min Calix så här.Får sitta där året om.Är inte i vägen om man har passagerare.Går att vinkla upp eller ner.
Ett problem som kan dyka upp är att om man vinklar upp den för mycket mot taket,så kan rörelselarmet utlösas.
Bild
av dannesk
När jag bytte min Defa Termini till den bättre Calix Slimline så knäckte jag till benställningen i skruvstycket så det formades efter golvet, passar och hålls fast av golvmattan som en kompis tipsade mig om. Placeringen var kanon och rutan blir isfri omgående då värmaren är riktad uppåt som personer tidigare i tråden också påpekat. Kan varmt rekommendera denna placering och värmare. Ursäkta för felroterade bilder, gick inte att vrida på forumbilder.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Taxen47 skrev:Jag satte min Calix så här.Får sitta där året om.Är inte i vägen om man har passagerare.Går att vinkla upp eller ner.
Ett problem som kan dyka upp är att om man vinklar upp den för mycket mot taket,så kan rörelselarmet utlösas.
Bild
Där har jag satt mitt Calix-fäste också. Men har garage, så kupévärmaren används i princip aldrig.
av Mwi
Tycker värmaren passar perfekt i "original" uttaget :D
Bilagor
IMG_1101.JPG
IMG_1101.JPG (1.99 MiB) Visad 2360 gånger
IMG_1100.JPG
IMG_1100.JPG (1.67 MiB) Visad 2357 gånger
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Schmoyoho skrev: B20: mellan framstolarna?
Japp, på armstödet, riktad mot vindrutan så frosten börjar smälta inom någon minut. Vill ju inte slösa energi.
av perjak
MartinS skrev: ons 12 okt 2016, 09:22 Så här har jag haft min Termini i över fem år, funkar bra tycker jag.

Bild
Det var en smakfull placering. Hur har du fäst den där under?
av dannesk
Tycker den abolsut bästa placeringen jag provat är den framför stolen rikat uppåt som visas på tidigare bilder i tråden. Ingen inverkan på inredningen och riktad direkt emot framrutan så den börjar tina omgående.
av Schmoyoho
Såg just att det var jag som startade denna tråden för en massa år sedan! Jag har sedan dess haft min i stående läge mot stolen, men den wobblade runt rätt friskt. Fick tummen ur och böjde till den i våras, som på dina bilder dannesk, och det blev riktigt bra. Känns som en no-brainer att placera värmaren där. Kan bara inte begripa att Volvo säljer en kupévärmare som inte riktigt passar bilen, stativet borde ju vara böjt sådär från fabrik i mitt tycke.
Användarvisningsbild
av MartinS
perjak skrev:
MartinS skrev: ons 12 okt 2016, 09:22 Så här har jag haft min Termini i över fem år, funkar bra tycker jag.

Bild
Det var en smakfull placering. Hur har du fäst den där under?
Sitter med två skruv genom det medföljande fästet. Inga konstigheter alls. Snyggt, enkelt och förstör inget synbart.

Vad har ni monterat för slangvärmare p&a[…]

Då har jag äntligen tagit mig i kragen […]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Hej igen, Nu har jag kollat på bilen igen oc[…]

Glödstift öppen krets

*** LÖST *** Nu startar bilen som den ska, &a[…]