Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ladrene
Tips på vart man kan vända sig om man vill låta ”tillverka” en till nyckel till en V70N anno 2005? (Storstockholmsområdet). Behöver alltså både fysiska dosan, tillslipad nyckel och kodning på den antar jag.
Är det bara via Volvo och kostar då en förmögenhet?
av rosefors
Antingen via Volvo direkt, eller genom precis som Johnnype skrev tidigare, om han fortfarande har möjlighet att hjälpa till. Du behöver då begagnad dosa samt backspegel från samma bil. Du kommer ändå behöva både nyckelämne, ett RFID-chip samt någon som kan lägga in det i bilen, samt KIR-skal att sätta in allt i.
av Ladrene
Verkar vara lukrativ business. Mailat med ett företag (inte Volvo själva) och de vill ha 3200kr för tillverkning och programmering av en fjärrnyckel. Får nog klara mig med en nyckel trots allt. ;-)
av sicnarf
Du vill ha extra nyckel för säkerhets skull.
Du kan låta en bra låssmed tillverka 2 st fysiska kopior av original nyckeln.
Sedan får du tejpa original nyckeln innanför antenn ringen för startspärrens skull.
De kopiorna ska du kunna öppna dörren med och starta bilen med också sedan.
När bilen startar läser antenn ringen koden i den tejpade nyckeln och bilen går.
av rosefors
Man får dock säkerställa att låset i dörren fortfarande fungerar. Många om inte rent av de flesta gör inte det längre.

Lastat lite ved i den, några dagars för[…]

Du kan ju skicka in en förfrågan till m[…]

Tempmätare går i topp

Vid närmare eftertanke, Tempgivarsignalen g&[…]

Har fått till mig att hårdvaran ä[…]