Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
fjohan82 skrev:
V60T3 skrev:Bugg i bygg din volvo-appen, eller varför kan man inte ha klimatpaket om man väljer kuddarna? Förstår om eluppv.baksäte utgår men hela paketet?
Hela paketet utgår, så får man välja rattvärme och bränslevärmare med tidur separat. Så är det på alla modeller vill jag minnas...
Jag har klimatpaket och bälteskuddarna i min beställning. Det står ingenting om att värmen bak utgår men säljaren förklarade att det blir så. På grund av detta fick jag bälteskuddarna på köpet.
av MarklarsA
Cjohan skrev:Hej!

Provkörde en V90 igår med min 4-åring i baksätet på en bälteskudde. Bilen imponerade men min 4-åring såg ingenting ut. Sätena i baksätet verkar lägre än i många andra bilar. Någon som vet om de integrerade bälteskuddarna blir högre än en lös? Andra erfarenheter/tips kring det här?

/Johan
Hej, överväger man att inte köpa v90 pga av baksätet för barnens skull?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Slasse
MarklarsA skrev:

Provkörde en V90 igår med min 4-åring i baksätet på en bälteskudde. Bilen imponerade men min 4-åring såg ingenting ut. Sätena i baksätet verkar lägre än i många andra bilar. Någon som vet om de integrerade bälteskuddarna blir högre än en lös? Andra erfarenheter/tips kring det här?

/Johan

Ja, varför inte? Spenderar man timmar i bilen tillsammans med sin familj så vill man väl att alla ska trivas?
Användarvisningsbild
av grillchips
I en bil för 500k+ så är bannemej prio att jag själv trivs. Barnen växer och kan trivas i bilen på flera sätt än att titta ut. :)
av MarklarsA
Slasse skrev:
MarklarsA skrev:

/Johan

Ja, varför inte? Spenderar man timmar i bilen tillsammans med sin familj så vill man väl att alla ska trivas?
Jo, visst ska alla trivas, och inte behöva sitta som i en burk. Har bara kört och sett S90, men sägs att baksätet är lika. Kan bli trångt med tre barn.

av Amli
Just denna diskussion har även alltid varit kring XC60 och den verkar fungera bra som familjebil åt många. Är det stor skillnad mot den menar ni?
Nästa fråga är om ni lånat hem bilen och att det är barnen själva som klagar eller bara ni förutsätter att så kommer vara fallet? Jag hade tidigare en A6 Avant som jag gissar är väldigt lik V90 i baksätet, inget av mina 3 barn nämnde någon gång att det var svårt att se ut i den.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Har nu suttit i V90 för att därefter sätta mig i min XC70. Det pratas om att inte kunna se ut i V90, fönstrena börjar vid skuldran på mig (180 cm) på båda när jag sitter ner.
Visst är det märkbart rymligare i baksätet i längsled. Men mitrplatsens ryggdyna är lika obekväm för den eventuella femte passageraren på båda.
av MarklarsA
philipsguy skrev:Har nu suttit i V90 för att därefter sätta mig i min XC70. Det pratas om att inte kunna se ut i V90, fönstrena börjar vid skuldran på mig (180 cm) på båda när jag sitter ner.
Visst är det märkbart rymligare i baksätet i längsled. Men mitrplatsens ryggdyna är lika obekväm för den eventuella femte passageraren på båda.
Kändes det som det kan vara trångt att sätta en kudde på mittplatsen, menar att få fast bältena...

Nästa elbil från Volvo?

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde mång[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]