Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Mikesh89 skrev:
FSandstrom skrev:Suck, det verkar verkligen vara 10 000 kr. Det är dessutom bara en mellanservice men det var något byte av hjälpaggregat, rembyte, löpare, spännrulle blabla som skulle göra att det blev så dyrt. Suck, gissar att det inte är något att göra år det?

Vanliga service ligger ju på runt 4. Att dom skulle slänga på 6 för rem , spännare osv låter faktiskt som ett realistiskt pris från bilia .
För mig skulle dom ta 4 för service och 5800 kr för byte av bara 2 remmar . Då ingick inte spännare osv .

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Man servar inte en bil på Bilia, bla av just den orsaken att deras pris närmar sig ocker...
Användarvisningsbild
av joel80
Skulle också kolla med andra Volvo-verkstäder.
Användarvisningsbild
av Mikesh89
fjohan82 skrev:
Mikesh89 skrev:
FSandstrom skrev:Suck, det verkar verkligen vara 10 000 kr. Det är dessutom bara en mellanservice men det var något byte av hjälpaggregat, rembyte, löpare, spännrulle blabla som skulle göra att det blev så dyrt. Suck, gissar att det inte är något att göra år det?

Vanliga service ligger ju på runt 4. Att dom skulle slänga på 6 för rem , spännare osv låter faktiskt som ett realistiskt pris från bilia .
För mig skulle dom ta 4 för service och 5800 kr för byte av bara 2 remmar . Då ingick inte spännare osv .

Man servar inte en bil på Bilia, bla av just den orsaken att deras pris närmar sig ocker...
Jag valde att inte serva där eftersom priserna såg ut så här .

av Rudolfs
FSandstrom skrev:Hej! Skulle få mitt serviceavtal förnyat för år fyra på min d6:a (My14), den har gått 6000 mil på tre år. Man får lite hicka när totalen uppgår till nästan 10000 kr ... Någon som har koll om det är priset man betalar när de har monopol? :-)
Bor du i närheten av stockholm så ta kontakt med Andreas Håkansson på bra bil i kungsängen, Han är mekaniker där så löser han säkert något bra. Hälsa från mig :)
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Det är faktiskt på Upplands Motor jag har köpt bilen hos och servat tidigare, så det är inte ens Bilia-priser.

Fick svar av bra bil (Upplands Väsby som jag har närmast) och fick 8200 kr så lite bättre. Och räknar man från 4000 kr som Mikesh89 så är det ju väldigt stor skillnad för det övriga. Jag tänkte nog inte ens försöka med Bilia ...
Användarvisningsbild
av joel80
Kolla bilbolaget i Gävle. Är det flera tusenlappar kan det ändå vara värt resan...
Användarvisningsbild
av fjohan82
FSandstrom skrev:Det är faktiskt på Upplands Motor jag har köpt bilen hos och servat tidigare, så det är inte ens Bilia-priser.

Fick svar av bra bil (Upplands Väsby som jag har närmast) och fick 8200 kr så lite bättre. Och räknar man från 4000 kr som Mikesh89 så är det ju väldigt stor skillnad för det övriga. Jag tänkte nog inte ens försöka med Bilia ...
Eller kolla med Roslagsbil i Norrtälje. Har servat min bil där alla gånger utom två (pga att servicen sammanfallit med resor) samt haft den där på lite andra reparationer. Hittills mycket nöjd och bra service.
V70 D5 2011, missljud?

Tillägg: AC kyler alltså bra när d[…]

Tysta sommardäck V90

Kör en V90 laddhybrid med 255/45R19 Bridgesto[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Intressant, det är väl där halva[…]

Finns S/V60 T6/T8 med det större batteriet ih[…]