NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Bravo Lövet! Jag kollade min bil och det mesta stämde. Dock inte det politiska självmålet med miljöfördelar. Men det kan man inte belasta biluppgifter.se för.
Jag har berört det i tråden. Men vi tar det igen. Någon frågade i en annan aktuell tråd varför det inte stog alternativbränsle i Bilregistret, men det var ett tydligt märke V70 F på bilen som vederbörande var spekulant på. När bilen var ny (alltså min bil) ansågs den som en miljöbil och hade lägre skatt. Bilregistrets uppgifter sa samma sak då, etanol och 147 hkr. Detta gällde bara dom fem första åren. Sedan höjdes skatten och eventuella (?) miljöfördelar ströks ur registret. Likaså effekten. Vissa kommuner kan också har bjudit på fördelar av något slag. I dag står det drivmedel: Bensin i bilregistret. Jag har aldrig tankat annat än E85 i den bilen och kommer inte att ändra på det så länge jag äger bilen.
Att dom ändrar skatten kan man motvilligt ha en viss förståelse för om man är "lite tillfälligt generös och vidsynt". Men att byråkratiskt bestämma att bilen drivs med bensin tycker jag är helt stolligt, för att uttrycka mig milt och återhållsamt. :evil:
För den som undrar, på biluppgifter.se står det faktiskt: Etanol/Bensin. Men inte i Bilregistret!
Användarvisningsbild
av Pickadoll
Såg på biluppgifter att min besiktning jag gjorde för 2mån sen inte kommit med än trots att dom uppdaterat minst 2ggr efter det. Jag menar bara att min bil lär ju inte vara den enda missen i systemet. Tycker förövrigt att dom uppdaterar biluppgifter alldeles för sällan. Såg att nu senast gick det en månad mellan uppdateringarna. Kostar väl inget mer om den ligger och söker hela tiden?
av Lövet
Pickadoll: Det kostar massor att söka i bilregistret som företag, ungefär en krona per gång, om man ska ha helt uppdaterade uppgifter. Det biluppgifter.se gör (likt många andra) är att de köper hela registerutdrag i bulk månadsvis (eller mer sällan) istället vilket är mycket billigare. Man ska inte ta biluppgifter.se som ett facit men med tanke på att de är gratis är tjänsten rätt trevlig. Carfax har inte bättre datakvalitet och de tar 100kr per rapport eller vad det är...

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]