Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 87vit740
Nja biltema är väl vad det är. Man får vad man betalar för. Ibland en bra affär ibland en dålig. Har under en förmiddag avverkat alla deras oljefilteravdragare. En annan gjorde jag av med 2 st vinkelslipar. Men kostar tändmodulen 249:- istället för t.ex. 689:- så är det ju värt ett försök.

Med modul nr 2 som jag inte kortslöt den här gången så startar iaf bilen.

Nästa överraskning är att det rinner automatlådeolja ur kylaren. Det är inte separat oljekylare utan ligger väl som en slinga i den vanliga. Blir en stor blodpöl under bilen. Verkar inte läcka i anslutningen rör/kylare utan kommer ur gaveln på kylaren. Vanligt fel? Är kylaren rökt eller finns det någon övergång eller tätning i själva kylaren som kan läcka?
Hmm,

En vårblomma (volvo) vid vägkanten - med Feltema *LFMM eller *Tändmodul .. * som fungerat sååå bra för ett år sedan
gör mitt val solklart - men visst finns det enstaka fall där det fungerar i flera år !? :roll:
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Tyvärr är nog kylaren finito om det är en intern läcka.

Mvh GK
av ollen
87vit740 skrev:Nja biltema är väl vad det är. Man får vad man betalar för. Ibland en bra affär ibland en dålig. Har under en förmiddag avverkat alla deras oljefilteravdragare. En annan gjorde jag av med 2 st vinkelslipar. Men kostar tändmodulen 249:- istället för t.ex. 689:- så är det ju värt ett försök.

Med modul nr 2 som jag inte kortslöt den här gången så startar iaf bilen.

Nästa överraskning är att det rinner automatlådeolja ur kylaren. Det är inte separat oljekylare utan ligger väl som en slinga i den vanliga. Blir en stor blodpöl under bilen. Verkar inte läcka i anslutningen rör/kylare utan kommer ur gaveln på kylaren. Vanligt fel? Är kylaren rökt eller finns det någon övergång eller tätning i själva kylaren som kan läcka?
Om oljan läcker i kylaren så syns det på kylvattnet annars läck i anslutning!
ollen

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]