- fre 15 jul 2016, 22:40
Nja biltema är väl vad det är. Man får vad man betalar för. Ibland en bra affär ibland en dålig. Har under en förmiddag avverkat alla deras oljefilteravdragare. En annan gjorde jag av med 2 st vinkelslipar. Men kostar tändmodulen 249:- istället för t.ex. 689:- så är det ju värt ett försök.
Med modul nr 2 som jag inte kortslöt den här gången så startar iaf bilen.
Nästa överraskning är att det rinner automatlådeolja ur kylaren. Det är inte separat oljekylare utan ligger väl som en slinga i den vanliga. Blir en stor blodpöl under bilen. Verkar inte läcka i anslutningen rör/kylare utan kommer ur gaveln på kylaren. Vanligt fel? Är kylaren rökt eller finns det någon övergång eller tätning i själva kylaren som kan läcka?
Med modul nr 2 som jag inte kortslöt den här gången så startar iaf bilen.
Nästa överraskning är att det rinner automatlådeolja ur kylaren. Det är inte separat oljekylare utan ligger väl som en slinga i den vanliga. Blir en stor blodpöl under bilen. Verkar inte läcka i anslutningen rör/kylare utan kommer ur gaveln på kylaren. Vanligt fel? Är kylaren rökt eller finns det någon övergång eller tätning i själva kylaren som kan läcka?